Madick

Trådstartare
Om du går på loppis, tänk en sån där stor loppis med massor av säljare, VAD handlar du, vad är det du saknar, vad handlar du inte?

Har äntligen hunnit boka ett bord på den gigantiska loppisen i vår stad och vi har ju massor att plocka med men ytan är begränsad, så vad säljer bäst tro. Är det nån mening att ha med vuxenkläder eller ska man sikta på barnkläder bara? Böcker, tungt och onödigt eller säljer det, i så fall vilken sorts böcker? Sportutrustning? Har ni nån maxgräns vad saker får kosta?

Böcker ska vara fina, och billiga, du får i princip ge bort dom upplever jag. Kläder är också svårt. Jackor eller liknande kan gå, lätt att prova och fynda. Smågrejer går sämre. Sportutrustning tror jag kan gå bra! Det är väl vad jag som besökare upplever.

Böcker ska vara fina, och billiga, du får i princip ge bort dom upplever jag. Kläder är också svårt. Jackor eller liknande kan gå, lätt att prova och fynda. Smågrejer går sämre. Sportutrustning tror jag kan gå bra! Det är väl vad jag som besökare upplever.
Tack, det var ju precis sånt jag funderar över. Jackor har jag inte tänkt på, det var smart! Böckerna säljer jag gärna superbilligt, bara jag slipper slänga dem (avskyr att slänga böcker!)

Tack, det var ju precis sånt jag funderar över. Jackor har jag inte tänkt på, det var smart! Böckerna säljer jag gärna superbilligt, bara jag slipper slänga dem (avskyr att slänga böcker!)
Ofta finns det köp och sälj sidor på FB, prova skänka bort dom där istället så.slipper du släpa iväg och hem dom ingen. Hatar också att slänga!

Barnkläder absolut, tydligt uppmärkt efter strl. Gamla böcker med fina ryggar, lampor, större leksaker, trädgårdsredskap, krukor att ha utomhus, vaser. Lite sånt jag gärna köper iaf :)

Om du går på loppis, tänk en sån där stor loppis med massor av säljare, VAD handlar du, vad är det du saknar, vad handlar du inte?

Har äntligen hunnit boka ett bord på den gigantiska loppisen i vår stad och vi har ju massor att plocka med men ytan är begränsad, så vad säljer bäst tro. Är det nån mening att ha med vuxenkläder eller ska man sikta på barnkläder bara? Böcker, tungt och onödigt eller säljer det, i så fall vilken sorts böcker? Sportutrustning? Har ni nån maxgräns vad saker får kosta?
En sak som jag tycker är viktigt är ordning och reda på bordet! Ställ inte för mycket grejer där så det blir överfullt, fyll hellre på när nån grej blivit såld. Jag gillar att gå på loppis men röriga och överfulla bord får ingen större uppmärksamhet av mej. Jag vill ha en bra överblick vad som finns på bordet så jag kan ta en närmare titt, vill inte behöva gräva mej igenom grejer för att ev hitta nånting intressant längst ner.

Böcker är det jag mest köper på loppisar och jag upplever att de brukar gå åt. Det mesta brukar kunna bli sålt så länge det är i bra skick och inte är för dyrt :)

Jag letar barnkläder framför allt och gärna i bra ordning. Utan fläckar! Absolut inte storleksblandat! En del brukar ha t.ex. strl 74-80 i en låda och ta 5-10 kr/plagg, vilket jag tycker funkar. Var dock på en loppis för 2 helger sedan och då hade de hällt ut alla kläder i en stor hög på hela deras loppisbord och storlekarna var från strl 50-134!! Säkert jättefina kläder, men jag och många andra gick fort därifrån, för man orkar inte gå igenom.
Men ju bättre ordning och struktur, samt förstås skick på kläderna, ju mer betalt för dem kan du ta.
Barnböcker brukar sälja bra, även de som tar lite mer för dem. Skönlitteratur är desto svårare. De som tar 3 kr/st för pocket brukar få en del sålt ibland.
Generellt ska det vara billigt på loppis. Mötte en säljare som sålde kläder för nyfödda som ville i ett set med mössa,byxor och body ha 50 kr/del, totalt då 150 kr. Argumentet var att de var köpta på NK. Kläderna var begagnade och jag tyckte dessutom att det var kräkfläckar på dem (vilket säljaren självklart nekade), inga speciella utan såg ut som baskläder i ljusrosa från H&M. Då är inte loppis rätt forum.
Kända märken som pop, didriksson osv. kan dock gå lite dyrare.
Håller också med om att större leksaker brukar gå bra. Väldigt skrymmande och jobbiga att släpa på, men köpte t.ex. en läragå-vagn till dottern i höstas och även en gung-elefant i somras. Brukar se folk bära omkring på babygym också, så de verkar även de vara populära.

När jag sålde så gick leksakerna och barnkläderna först.
Vuxenböckerna och kläderna var mest svårsålda.
Husgeråd typ glas tallrikar skålar gick rätt bra!
Håller med om ordning på bordet, tydligt uppmärkt o sorterat.

Barnkläder som är i fint skick. Alltså inte sönder eller massa fläckar. Kan lägga en liten slant om det tex skulle vara POP eller Newbie men inte H&M eller synligt väl använda kläder som ändå är i skick nog att sälja vidare.

Böcker om det finns något jag fattar tycke för.
Barnleksaker om jag hittar något passande.
Skor till barnen köper jag gärna med om det är kvalitetsskor tex Viking, Kavat eller liknande och är i fint skick. Då kan jag även ge en slant och inte ett skambud så att säga men skicket bör vara därefter. En del skor hinner dom ju knappt använda innan dom är urvuxna.

Jag köper nog inte så mycket till mig själv eller till hushållet mer än möbler men det är svårt att ta med sig till en sån loppis. Annars älskar jag att fynda en fin möbel.

Ordning och reda på bordet är ett måste. Ha koll så du inte blir lurad på att ta emot gamla ogiltiga sedlar. Skriv en lapp om att du gärna tar betalt via swish om du har det.

Böcker.
Fina leksaker.
Ljuslyktor.
Porslin i fint skick.
Gammaldags prydnadstomtar.
Udda glasprodukter.

Ratar bord med fula plastleksaker och bruna prylar från 70-talet. Kläder, njae.

Böcker måste vara billiga, typ 10 kr styck eller nåt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 629
Senast: sorbifolia
·
B
Träning Var NH en Aha-upplevelse för dig? Berätta! Jag kan berätta vad NH betytt för mig. När jag som vuxen, efter många års intensiv längtan...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 456
Senast: Rina
·
Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 250
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar