Löpande katt

S

scarlet95

Min ena Birma har haft tre täta löpningar sedan hon löpte för första gången då 16 månader gammal. Hon löper ungefär tre dagar och är så klart allmänt jobbig :) Hon är innekatt och har en kattkompis (hona) som har löpt en gång. Nu till min fråga. När hon löpte första och andra gången var hon hemma hos mina föräldrar (bor i lägenhet med stor terass där katterna är mycket) för jag var på tjänsteresa. I söndags skulle vi hem till mam och pap på middag och för att ta hand om hästarna. Vi åkte på söndag eftermiddag och tjejen hade inte visat några tecken på att börja löpa på hela dagen. Direkt när hon kommer innanför dörren hos m&p börjar hon sätta igång. Håller sedan på ända tills vi kliver in i buren igen på måndagseftermiddagen för att åka hem igen. Väl hemma är hon som vanligt, inte ett ljud. Jag undrar således, kan det finnas något hos mina föräldrar som triggar henne? Kan kattlukt (hankatt) färdas från andra våningen till femte alternativt från en balkong i grannhuset till terassen och sätta igång henne? Eller är det mina föräldrar hon är kär i? :smirk: Någon som varit med om något lilknande?

Sv: Löpande katt

Hankattlukt kan kännas iaf 100 meter, så det är nog inget konstigt med det.

Min älskade Yoga löpte 12 dgr, uppehåll 1 v, löpte 12 dgr osv.

Sv: Löpande katt

Ja men min fundering var inte om hon kunde löpa så länge eller om det är konstigt att hon löper. Självklart löper hon. Frågan var om någon sett en katt som är på och av på samma sätt. Dvs av söndag eftermiddag, byter lägenhet, på, åker hem eftermiddagen dagen efter och slutar löpa i hemma lägenheten. Hon löper allts varje gång hon kommer till mina föräldrar. Men inte hemma hos mig.

Liknande trådar

Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
15 808
Senast: Lhas
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 105
Senast: alazzi
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 928
Senast: Lager
·
Övr. Katt Hej! Mina föräldrar har tre katter, de är 11, 4 och 1 ½ år gamla. Alla är honor och steriliserade, både ute och inne katter. Bor i stor...
Svar
6
· Visningar
1 885
Senast: Elektronen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama