S
scarlet95
Min ena Birma har haft tre täta löpningar sedan hon löpte för första gången då 16 månader gammal. Hon löper ungefär tre dagar och är så klart allmänt jobbig Hon är innekatt och har en kattkompis (hona) som har löpt en gång. Nu till min fråga. När hon löpte första och andra gången var hon hemma hos mina föräldrar (bor i lägenhet med stor terass där katterna är mycket) för jag var på tjänsteresa. I söndags skulle vi hem till mam och pap på middag och för att ta hand om hästarna. Vi åkte på söndag eftermiddag och tjejen hade inte visat några tecken på att börja löpa på hela dagen. Direkt när hon kommer innanför dörren hos m&p börjar hon sätta igång. Håller sedan på ända tills vi kliver in i buren igen på måndagseftermiddagen för att åka hem igen. Väl hemma är hon som vanligt, inte ett ljud. Jag undrar således, kan det finnas något hos mina föräldrar som triggar henne? Kan kattlukt (hankatt) färdas från andra våningen till femte alternativt från en balkong i grannhuset till terassen och sätta igång henne? Eller är det mina föräldrar hon är kär i? :smirk: Någon som varit med om något lilknande?