Longerar JÄMT!

Sv: Longerar JÄMT!

Jo det gör den, eftersom det benet aldrig blir lika starkt som det varit. Varför tror du annars så många tex galoppörer säljs som promenadhästar efter en senskada?

jag har haft 3 hästar med senskador under mina år. Alla har funkat precis som innan och ska enligt vet. gå att rida på volt som vilken annan häst som helst :)

RIDA på volt ja. En himla skillnad på att rida på en volt och att låta hästen springa varv på varv i obalans på en Liten volt.... :crazy:

även om hästen är friskförklarad så har ju fortfarande en skada satt sina spår. Det finns inga anledningar till att inte vara försiktig. Longering sliter på hästen om det inte utförs rätt, det trodde ja att de flesta visste. Om hon nu dessutom gör det flera ggr per vecka okontrollerat är det ju ännu värre.

TS : jag tycker du gör rätt i att prata med henne. Det är ju för hästens bästa.

.......och så undrar folk varför hästarna inte håller och skyller på dålig avel... :angel: :crazy:

Kl
När min häst var pigg vid igångsättning så tog jag honom på en promenad i skogen innan jag satt upp, funkade ypperligt :D
..i stället för longering tänkte jag.

Dessutom kan man väl släppa dem fria i paddock/ridhus så de får rejsa så bäst de vill, och sedan sadla på och sitta upp.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 090
Senast: Freazer
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
31 995
Senast: Eloise
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 667
Senast: AbCdE
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 283

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka