Longera föl...

Jag vet inte om jag använder rätt metod men jag håller på att lära mig av en Amatörtravtränare. Jag har ju iof tömkört tidiagare än så men nu lär jag mig hur man ska göra på rätt sätt. :D

Man kan lära sig mycket av travtränare, (är en själv) men vill man komma vidare skulle jag rekommendera att gå en kurs med någon duktig som tävlat i dressyrkörning. Man kan komma åt hästen på så många fler sätt då. Har man en ridhäst vill man oftast att de ska kunna mer än gå, stanna och svänga :)

Tack för rådet, Fast min körning sträcker sig inte mycket längre än ut en gång eller två varje år när mor min vill följa med i stallet. Fast det hindrar ju självklart inte att man lär sig ordentligt.
Jag har kört mycket häst då jag har jobbat i travstallar men aldrig lärt mig att tömköra ordentligt. :) så jag är glad att jag känner många travtränare när man känner för att lära sig sådanna saker :)

Som det redan har skrivits: man ska inte longera föl! :devil:
Däremot är det jättebra med ledträning - från både sidorna, där man samtidigt lär in kommandon för "start och stopp". Då sitter de förhoppningsvis där när man kommer på längre avstånd, som vid tömkörning.

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 587
Senast: Claraclara
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 682
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2