V

veronicaaa

Hej!
Jag behöver lite hjälp med vad jag ska begära i lön. Har fått ett extrajobb i ett stall vid sidan av mina studier. Tanken är att jag ska jobba mellan 3 och 10 dagar i månaden beroende på när jag har tentor osv. Jag har ridit sedan 7 års ålder, har jobbat på flera olika stall, fått mestadels vita löner men även blivit betald svart. Är utbildad, diplomerad hästskötare. Vad tycker ni är rimligt att jag begär i lön(svart)? Vill gärna ha förslag på andra lösningar än timlön också.
Tack/V

Sv: Lön?

Hej!

Jag skulle göra så att om jag tex ville ha 100 kr/timme skulle jag begära 200 kr svart, så jag kan spara lite till pension och får lite extra att leva på om jag blir sjuk:-).

Sen vad du ska begära?? Vitt har jag fått 95 kr/timme, då är jag utbildad hästskötare, ridledare och har 1,5 års erfaranhet av arbete med hästar. Jag tycer det suger, men jag skulle aldrig gå under det iaf:-)

/ Lavinia

Sv: Lön?

det är inte lätt med att få lön bland hästar, får 400 kr/dag jobbar då 9 timmar. Det är svart

Liknande trådar

Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 630
Senast: sorbifolia
·
Skola & Jobb Jag hade lönesamtal i förrgår och är fortfarande irriterad och har svårt att släppa samtalet jag hade med min chef.. Bakgrunden är att...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 843
Senast: sjoberga
·
Ekonomi & Juridik Eftersom det är i ropet nu att prata om svarta pengar, orimligt låga löner, ingen följer avtal och slav-jobb inom hästnäringen så tänkte...
2
Svar
31
· Visningar
2 969
Senast: Kirie
·
Skola & Jobb Jag har ett dilemma på jobbet som börjar bli väldigt påfrestande för mitt mående. Har två kollegor som jag inte kommer överens med, vi...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 607
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar