Lön som hästskötare

Z

Zeta

Jag undrar vad man ska ta i betalning om man ska sommarjobba på ett stuteri och rida in och träna hästar? Vad tar man betalt i timmen för det? Jag är vuxen och stor erfarenhet av inridning osv.

Sv: Lön som hästskötare

Sist jag kollade upp lönerna inom hästyrket (var nog 2-3år sen) så låg en beridarlön på 20 000kr (samma som stallchef). Sen fick man plus för t.ex. hippologen eller andra utbildningar/meriter.
Hästskötare har jag för mig låg mellan 16 och 17 000kr.

Summorna är innan skatt.

Skulle väl dock vilja säga att det inte är det vanligaste att arbetande kommer upp i dom summorna i hästvärlden.

17400 kr är lägsta lönen för en hästskötare.

HUr mycket erfarenhet man har i bagaget på fritiden är skit samma utan det är jobberfarenheten som räknas eller hästskötarutbildningar.

17400 kr är lägsta lönen för en hästskötare.

HUr mycket erfarenhet man har i bagaget på fritiden är skit samma utan det är jobberfarenheten som räknas eller hästskötarutbildningar.

Herregud jobbar man för dom lönerna fortfarande??
Blir inte mycket över när skatt är betalat....

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 705
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 615
Senast: 13579vas
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 969
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 573
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Valp 2024