Lön på hunddagis??

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Mindra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 3 399
M

Mindra

Satt och diskuterade jobb idag med en gammal kollega (då jag ev ska byta jobb) och vi pratade om löner. Hon berättade då att hennes dotter (19 år) jobbar på hunddagis och tjänar 61kr/h!!! Nog att jag förstår att lönen inte kan vara så hög med tanke på att man inte blir rik av att driva hundagis men är det verkligen ens vettigt?

Finns det någon här som vet vad man brukar ha i timlön på ett hunddagis??

Sv: Lön på hunddagis??

När jag började jobba i zooaffär tjänade jag 45:-/timmen. Ju attraktivare jobb, ju tristare löner för lättlurade unga tjejer tyvärr. Dock kan det ju vara en väg till ett mer välbetalt arbete. Jag jobbar kvar i samma bransch, men har fyrdubblat timlönen.

Hur gammal var du då? Känns inte som att 45:- är något man kan tjäna idag idag i djuraffär.

Jag var 18, och det var 1998. (Inte en bra lön på den tiden heller.)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 491
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 698
Senast: Pratsch
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 960
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka