Lön för ridinstruktörer, hur mkt?

kopparberg

Trådstartare
Kan ngn ge ett snabbt svar på vad en ridinstrutör på ridskola tjänar i timmen enligt avtal? Tillägg osv.
Utbildad RIK0 samt utbildad ungdomsledare med lektionserfarenhet i över 20 år om det spelar in på lönesättningen.

Sv: Lön för ridinstruktörer, hur mkt?

Mjah, nu hade jag inte 20 års erfarenhet men det gjorde inte så stor skillnad.. Månadslönen låg på ca 18 000 (före skatt..) med OB-tillägg och lektionstillägg.

Jobbade bara extra pa helger som instruktor, utbildad ungdomsledare oh ridladare jobbade mellan 14-20 ars alder. Vi fick 100 kr per lektion + att vi fick rida vara lektioner gratis och div andra formaner.

Har du koll på timlönen? Jag har bara ett par timmar varje vecka utöver mitt "riktiga" jobb.

Kolal med kommunal, det är det facket du går under.

Tror obs tror att det fortfarande rör sig om hundralappen i timmen i lön. Trots mångårig erfarenhet tyvär.

Fast det ä rju grundlönen då. Tillkommer ibland ob också.

Hmm.. Det var rätt länge sedan jag gick på timlön och mitt minne är i klass med en 90-årig tant, men det var ingen höjdarlön iallafall. Tror den låg på 85 kr + OB och lektionstillägg för de timanställda. Och eftersom det inte var så höga tillägg så kanske slutsumman landade på 90-95 kr timme. Men som BasicLisa nämnde, förmåner som gratis ridlektioner är väl inte helt ovanligt!

Tack för svaret! Det var ägaren till ridskolan som undrade om jag hade koll på hur lönen låg. De få timmarna jag har lektioner är ju inget jag räknar med att få en rejäl lön för, men det gör ju några hundralappar efter månaden i skatt, så det är ju ändå välkomna pengar för mig.

Dessutom är det på denna ridskola urkul att ha lektioner!! Välutbildade, snälla och lämpliga hästar. Det i kombination med jättetrevliga och intresserade elever! Så betalningen är en extra bonus känns det som!
Ägaren till ridskolan (tillika stallägaren) är dessutom den mest juste hästmänniska som finns, ställer alltid upp, så det känns bra att kunna hjälpa till att ha ett par lektioner.

Du ska ha ca 105:- per timmer, plus lektionstillägg på 10:- per lektion, samt OB-tillägg (e.kl.17.30 vardag, kl.12 lördag) på 31:- per timme.

/
Ekonom, samt kassör i ridklubb

Tack för svaret! Då vet jag att jag får bra betalt för mina lektioner!

Jag hoppar bara in extra på helgerna när någon är sjuk eller inte kan av någon annan anledning. Får 70 kr/timme. Det blir ju liksom nästan som idéellt arbete. Tyckte det var kul i början men nu:angel:.
Jag har ingen utbildning förrutom att jag hållit på med hästar väldigt länge.

Så hade jag det också förut när jag hade lektioner på en ideell ridskola. Alltså att det var att betrakta som ideellt arbete, man skulle i det närmaste vara glad att man fick ngn lön alls.
Ngt som till slut fick mig att tröttna, det går inte att jämföra att ständigt vara upptagen en viss tid varje vecka med att tex sitta i styrelse, göra helgstall osv.
Så numera skulle jag aldrig ha lektioner med sådana villkor.

Där jag nu har lektioner så anser ridskolans ägare att jag gör ett jobb vilket glädjer mig mkt! Jag får mkt uppskattning, och när jag fick en mkt bra lön också, då kände jag mig mer uppskattat än jag någonsin gjort i mitt hästliv! :bow:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 638
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 691
Senast: Palermo
·
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
16
· Visningar
1 744
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25