F
Fruentimber
Jag känner till viss del att jag är en av de som bör ta till mig trådens ämne. Och det gör jag. Reflekterar och analyserar (mig själv, och andra). Nog problematiserar jag gärna. Nog håller jag gärna en viss akademisk nivå. Men jag gör, vill jag påstå, inte skillnad på användare. De flesta har stått i min skottglugg. Så pass att det det senaste dygnet gett repressalier i andra medier. Även om jag själv inte anser mig göra skillnad, så märker jag ju ändå att skillnader finns. Inte minst när jag själv påpekar felaktigheter och diverse mot dessa användare.
Oavsett, så tycker jag ändå att det är bra att diskussionen lyfts. Visst, en del förenklanden ska inte passera obemärkt. Samtidigt behöver man ju inte jaga någon för dennes privilegier. Det är en fin balansgång, en balansgång som jag själv kan ha svårt att balansera ibland. Jag tar till mig diskussionen och hoppas att göra därefter också. Om inte, så hoppas jag att någon kanske påminner mig.
Handlingar väger tyngre än ord.
Oavsett, så tycker jag ändå att det är bra att diskussionen lyfts. Visst, en del förenklanden ska inte passera obemärkt. Samtidigt behöver man ju inte jaga någon för dennes privilegier. Det är en fin balansgång, en balansgång som jag själv kan ha svårt att balansera ibland. Jag tar till mig diskussionen och hoppas att göra därefter också. Om inte, så hoppas jag att någon kanske påminner mig.
Handlingar väger tyngre än ord.