Ljudinspelning på laptop/annan inspelningsutrustning?

K

Kimz0r

Jag skulle behöva spela in ca. två timmar långa ljudavsnitt (föreläsningar). Vilka program behöver jag till min laptop för att göra detta? Hur stor plats tar den färdiga inspelningen på hårddisken?

Finns det annan utrustning att ta till för sådan inspelning, t.ex. diktafon, mp3 o.s.v., som har lagringskapacitet för ca. två timmar?

Sv: Ljudinspelning på laptop/annan inspelningsutrustning?

Jag ändrar/lägger till lite:

Jag har hittat diktafoner som tydligen kan hålla 17 timmar ljud. Bra. Dock, kan dagens moderna diktafoner spela in ljud "på avstånd" (t.ex. i en föreläsningssal)?

Sv: Ljudinspelning på laptop/annan inspelningsutrustning?

Jag har testat några gånger med min dåvarande mp3-spelare och det blev helt okej ljud på lite avstånd (rätt så långt fram i föreläsningssalen, fast beror ju iofs på storleken på salarna).
Då fick man ut filerna i mp3-format så det var inget mer program som behövdes till det. Eventuellt kan du behöva ett program som man kan klippa i ljudfiler med, finns många sådana gratisprogram på nätet.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 765
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 711
Senast: Saeta
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 535
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London