Gaah! Jag är så arg på ljudboksstreamingtjänsterna just nu!
Storytel har plockat bort bokserien jag lyssnar på! Går jag in på deras FB-sida kan jag läsa att många är upprörda över att många böcker plockats bort från Storytel.
Jag håller på att lyssna på Outlander-serien (på engelska) och den är som sagt bortplockad från Storytel. Så jag letade upp att den ska finnas på Nextory. Så jag skaffade ett abonnemang där och sa upp Storytel. Provperioden ger mig 25 timmar i 30 dagar vilket INTE räcker! Tiden är slut och det är 15 dagar till påfyllning av timmar. Jag lyssnar dagligen. Så då loggade jag in på Nextory och tänkte att jag kan ju avbryta provperioden och sätta igång en vanlig prenumeration. Det går inte. Ok tänkte jag, jag kan ju skapa ett nytt konto med en ny e-postadress och starta en vanlig prenumeration (utan provperiod). Men det går inte! Sen läser jag en massa negativa kommentarer på deras FB-sida om att de spärrar konton men fortsätter dra pengar från en. Samt att deras ska vara usel och att de som fått sina konton spärrade inte lyckas få tag på dem för att få tillgång till sitt konto igen eller ens säga upp det. Så nu känns inte Nextory så lockade alls!
BookBeat har inte heller de böckerna. Jag kan inte hitta någonstans att köpa dem och ladda ner som mp3 till mobilen heller. Audibles system gillar jag inte om jag förstått det rätt. D.v.s. månadsavgift och så får man en credit/månad och för det får man köpa en bok. Jag påbörjar många böcker som jag sen tröttnar på och slutar lyssna på så det systemet funkar inte för mig.
Är det nån som vet var man kan köpa Outlander-serien som ljudböcker på mp3 och ladda ner och lyssna på utan att blanda in ytterligare app/prenumeration?? Det verkar inte finnas. E-bok finns men det är jag inte intresserad av alls. Jag vill lyssna.
Min mamma va en av dom som spärrades av Nextory, hon hade deras Unlimited abonnemang, lyssnar typ konstant. En dag så får hon ett meddelande att hennes konto är spärrat (hon kan inte logga in alls) för att dom anser att mängden hon lyssnar är suspekt och att hon antagligen säljer böckerna.. Mamma blir jätteledsen, hon blir ju anklagad för att göra nåt olagligt. När hon mailar så får hon svar att dom vill veta vilka böcker hon läst dom senaste 30 dagarna för att låsa upp kontot igen. Hon kommer ju inte in på kontot och lyssnar på säkert 15-20 böcker i månaden, efter det slutar dom svara henne. Dagen efter drar dom ytterliggare pengar från hennes konto
Mamma ger sig inte och hon fått till slut tillbaka sina pengar, men nextory har INTE bett om ursäkt, inte ens ett "det kanske blev ett fel" utan dom har fortsatt påstå att det handlar om flaggning av suspekt aktivitet, i själva verket verkar de flesta som råkat ut för detta va sånna som mamma som lyssnar mycket. Och det är inte alla som fått tillbaka sina pengar heller. Nu har hon storytel istället
Att anklaga sina kunder för olagligheter och sen inte ens ha vett att be om ursäkt gör mig saftigt förbannad