Ljud i hundgård

Hur skulle ni rekommendera att få bukt med skällande i hundgården?

Större/intressantare hundgård? Hög utsiktsplats långt från stängslet, kanske i kombination med blockering av utsikt på närmre håll? Fundera på att flytta den om den ligger mot en väg där många passerar? Varför skäller hunden? Vantrivs den? Vaktar? Svarar på andra skällande hundar? Gillar att skälla?

De drar igång varandra när de har lite tråkigt. Få går förbi, så desto mer intressant när någon gör det. Grannhunden skäller, då går mina också igång. De skäller bara när vi inte är hemma så det är lite svårt att veta exakt vad som får igång dem.

Jag har stor naturgård där de kan sysselsätta sig om de vill. Gott om olika liggplatser, utkiksplatser, gömmor och de har en del ben och liknande att ägna sig åt.

Något jag upplever gör enorm nytta är att jag faktiskt vistas där inne med dem en del. Det gör att det blir mer "flockens rum" än "hundarnas straffgård för isolering från allt kul".

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
976
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 846
Senast: Sel
·
Övr. Hund Ni som har hundgård eller hundlucka ut i trädgården, vilken variant av lucka har ni? Är ni nöjda? Vår hundgård är i stort sett färdig...
Svar
10
· Visningar
637
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025