Livstidslicens

kolblakkur

Trådstartare
Funderar att skaffa livstidstävlingslicens på mina ponnys. Hur går man tillväga? Måste de ha mätintyg? Måste man ha grönt kort för att få tävlingslicens? Kan inget om tävling, märks det? :D

Sv: Livstidslicens

Du registrerar ett konto i TDB och lägger upp hästarna där. Sedan klickar du på beställ licens och ser till att du väljer 2011 och livstidslicens.
Det krävs inte mätintyg om de inte är slutmätta, men det krävs givetvis för att du sedan ska få tävla.

För hästlicens krävs inget grönt kort, det krävs bara för att du ska kunna lösa ryttar/kusklicens.

Vad kommer det kosta att lösa licens årligen sen?

Tack för att du svarar på mina frågor :)

Om hästen har livstidslicens så kostar det ingenting per år. Men för de som löser licens efter nyår så kostar det 200kr per år.
Så man får ju tänka till lite om man tror att hästen kommer att tävla i tio år om man ska tänka ekonomiskt.

Delvis KL*

Fast 5år "på tävling" krävs det ju för att tjäna igen pengarna.. 200 * 5 = 1000kr :) Då har du tjänat 50 spänn ;) Och alla tävlingsår utöver det är enbart "plus". Om licensumman ligger kvar på 200kr/år.

Delvis KL*

Fast 5år "på tävling" krävs det ju för att tjäna igen pengarna.. 200 * 5 = 1000kr :) Då har du tjänat 50 spänn ;) Och alla tävlingsår utöver det är enbart "plus". Om licensumman ligger kvar på 200kr/år.

Och sannolikheten att hästlicensen kommer att stanna på en så låg summa som 200 är säkerligen obefintlig tyvärr, hur mkt skall vi slå vad om att inom ett par år har den stigit markant i pris ser man vad andra licenser kostar så säger det sig själv om några år kostar den inte 200 längre.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 477
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Hej! Jag funderar på skaffa kreditkort där man får bonus. Vill helst kunna resa så jag funderar på något från SAS. Någon som har något...
Svar
0
· Visningar
217
Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 413
Senast: Acto
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 302
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18