Livmoderinflammation

Sv: Livmoderinflammation

Vad skönt att allt verkar ha gått bra!

Min tik opererades akut vid 10 års ålder, hon hade då gått från pigg och glad till medvetslös på någon timme. När vi kom fram till kliniken trodde de att hon redan var död. Hon fick ligga kvar ett par dagar med dropp och fick sen komma hem (hon matvägrade på kliniken). Lova fick fyra pigga år till och hon blev om möjligt ännu vildare efter operationen än hon var innan.

Så skönt att det är många som har solskenshistorier. Jag hoppas att jag också får en sån. :)

Det är många som varit oroliga för Fanny, hon är en sån hund som man tycker om direkt så jag har haft fullt upp att smsa/ringa och säga att hon vaknat. :love: (förmodligen många fler än det varit om det varit jag som varit sjuk ^^)

Hon är ju lite av en terapihund för mig (och min dotter) så det är mycket som blir väldigt mycket svårare för mig att klara av utan henne. Sen 'jobbar' hon ibland på ett äldreboende där alla de gamla älskar henne. Så hon är verkligen saknad och efterlängtad redan.

Vad skönt att op. gick bra. Nu får ni nog hämta hem henne i morgon.

Min ena tik opererades för samma åkomma i oktober-10.

Hon var lite seg o orolig när vi hämtade hem henne. Hon gillade INTE tratten alls.
Men, efter någon dag så hade hon vant sig med den.

Första natten bäddade jag på golvet åt henne o mig, den andra hunden fick sova med husse den natten.

Tog bara någon dag innan hon var så pigg att hon trodde att hon fick busa med storesyster(hund)

Hon är nu 7-år och är pigg som en valp men....fått jättejobbig o ullig päls. Men vad gör det, hon är ju frisk o kry.
Ha det så bra o trevlig kväll!

Tack! :)

Det där med tratten har jag också tänkt på. Jag tror inte hon kommer att älska den precis.

Hurra!

Veterinären ringde just och vi får hämta henne klockan 15 idag. :banana::banana:

Jag hade helst hämtat henne med en gång men de ville ha henne några timmar till. Och det är ju en bra bit att köra så det tar sin lilla tid.

Hon hade förlorat en del blod och hon har infektion i kroppen, men det var 'väntat' i en sån här situation sa veterinären så det skulle inte vara någon fara.

Kruxet är ju hur mycket det går på :crazy: De skulle kontakta Agria nu och se vad de täcker. (tyvärr räknas operationen som kastration: ej nödvändig: täcker ej så mycket...trots att den i detta fallet faktiskt är nödvändig)
Jag får väl råna en bank eller nåt ;)
Nej, men det lär gräva ett rejält hål i vår buffert, fast det viktiga är ju att hon blir frisk. :love:

Pyo ska givetvis gå på försäkringsbolaget. Det är ju en akut operation, inte en kastration? Kastration i förebyggande syfte täcks naturligtvis inte men pyo är ett sjukdomstillstånd. Något annat kan jag inte tänka mig. Nu har Agria inte världens bästa villkor precis, men om det nu inte skulle gå på försäkringen så skulle jag bytt pronto. :crazy:

Instämmer. Självklart borde försäkringen täcka en akut pyo-operation! Det gjorde det iallafall på min gamla tik - vi hade Sveland på henne.

(+Pinkie *lat och orkar inte skriva hela namnet*):
Man tycker så ja, men veterinären förklarade att de gör så på agria och vi fick själva ringa och prata med dem.
Och jodå, de skulle täcka fram till sövning på 'vanlig' försäkring men sen räknades det som kastrering och då täcker de max 15.000 eftersom det är en kastrering. *suck*

Så vi får väl se hur det blir. Frågan är om man kan byta bolag på en 6årig hund och den täcker något då eller om allt kan räknas till att det redan fanns vid försäkringens tecknande.

Galet dåligt av Agria! :mad:
Pyo är en sjukdom och ska behandlas som sådan, inte "kastrering". Uruselt, verkligen. Jobbar själv med försäkringar, bl a hund, vi tecknar inte hundar äldre än 6 år. Vet inte hur det ser ut med ålderbegränsningen hos andra bolag.

(Jag håller på och byter namn :angel: :D)

Ja, mina föräldrar ska genast byta bolag, de har ju också en tik. Och några andra jag pratat med började också fundera på det.

När min mamma ringde och ville säga upp försäkringen så tyckte de att hon bara kunde teckna en till försäkring i ett annat bolag för 'det är jättevanligt att folk har två försäkringar på sin hund'. Men det kan ju bara inte vara sant.
Hundförsäkring är ju dessutom svindyrt!

Jag har två hästar försäkrade, med livvärde (iofs bara på 20.000/häst) och för de två tillsammans betalar jag 1000 kr mindre per år än för hundförsäkring utan livvärde...

(och du kan ju byta namn till Pinkie. Det är kort och bra :D och Pinkie Pie är ju en MyLittlePony :angel:. Man är väl fanatisk MLP-samlare)

Nej, det är inte vanligt att folk har två försäkringar på sin hund :crazy: hundförsäkringar är knappast det billigaste du kan ha. Vilken ful lögn. Varför skulle man dessutom behålla en försäkring på ett sämre bolag om man tecknar en bättre på ett annat?

Åh vad skönt att det har gått bra :bump:

Hoppas att rehaben går fort så att ni får tillbaka eran "gamla" hund snart :laugh:

Nu är vi hemma med hunden igen :D

Hon var ganska stressad när vi kom men vi fick först sitta med hene i ett litet rum och vänta på att veterinären skulle komma och 'skriva ut' henne. Hon blev glad att vi kom så efter en liten stund la hon sig ner och tog det lugnt.

Blev också väldigt glad att man fick prata med veterinären så att man kunde ställa frågor och så. Sen fick jag med mig en mapp hem med råd och där veterinären skrivit några sidor om hur hon ska ha det nu efter operation osv. Kändes jättebra att få och att det bara är att ringa dit om jag blir minsta orolig.

När vi gick av bilen hemmavid så sprang hon in i porten. Det händer aldrig med henne så hon måste ha längtat hem.
Har hämtat ut medicin nu som hon ska ta.

Försäkringen täckte faktiskt bra, det blev ca 22.000 och av det betalade jag 4.500 så jag blev mer än nöjd. :D Jag hade ju väntat mig en 30.000.

Nu ska vi ta det lugnt, hon har ätit lite när vi kom hem och hon är lite pipig och gnällig. Men hon verkar glad att vara hemma i alla fall. :love:

På något sätt måste ju försäkringsbolagen balansera de snabbt ökande kostnaderna för standardoperationer mot premierna.
När det gäller kastrationer har agria valt ett maxbelopp folksam hänvisar till en norrmaltaxa som de inte publicerar o sveland verkar inte ha sådana begänsningar.
PL

Foto från när vi kom in till henne på sjukhuset. Taget med min usla mobilkamera men ändå. :love:
utf-8bRm90bzE3OTEuanBn.jpg

utf-8bRm90bzE3OTQuanBn.jpg

Så skönt att hon är hemma igen!

Härligt, vad söt hon är! Det är ju det som är det "farliga" med att ha självrisk och procent, det kan bli stora summor. Men skönt att försäkringen täckte så pass mycket ändå!

Nu kom sambon hem från jobbet så nu var lyckan total. Hela familjen samlad och man får korv! :D Hon ska ju få i sig tabletter så jag gömmer dem i korv.

Hon har varit ute en liten kissrunda, men hon skulle inte alls kissa. Däremot studsade hon fram som hon inte gjort på länge och ville inte alls lyssna när vi bara skulle gå en liten liten runda. Men hon ska ta det lugnt nu så hon hade inget val. Fast vi har väl aldrig varit med om att hon varit så lycklig att få vara ute. :)

Vad skönt att hon är hemma!

Byt INTE försäkring även om du skulle tycka att A***a är skit, du löper stor risk att hamna mellan två stolar och inte få ett öre om hunden blir sjuk.
Svårt att bevisa tex när en tumör uppkommit, före eller efter bytet?
Däremot kan man ju ta sig en funderare inför nästa hund...

Liknande trådar

Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
11
· Visningar
1 228
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 352
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 677
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 218

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka