Livmoderhalscancervaccin

Kira

Trådstartare
Jag ahr låtit vaccinera min 14-åriga dotter med Gardasil. Skyddar mot Kondolym och flera virus som kan orsaka Livmoderhalscancer.
Någon fler som låtit sina barn vaccineras?
 
Sv: Livmoderhalscancervaccin

Har döttrar som är 28, 19 och 17. Vet inte om man ska vaccinera eller ej. Har funderat på 17-åringen iaf. Kanske 19-åringen. Vet ni nåt om det?
 
Sv: Livmoderhalscancervaccin

Gardasil ges till kvinnor innan sexdebut står det också, så åldern i sig har nog inte så stor betydelse. Det är dock bara inräknat i högkostnadsskyddet när dom är i viss ålder. 13 till 18(?) tror jag det var.
 
Sv: Livmoderhalscancervaccin

13-17 står det på hemsidan.
Man ska helst ge det innan sexdebuten men det går att ge efter också sa sjuksköterskan som vaccinerade mig.
 
Sv: Livmoderhalscancervaccin

Jag har gett mina två döttrar två av sina tre sprutor, de är 13 och 16 år. Tycker att fler borde göra detta.
 
Sv: Livmoderhalscancervaccin

Har ni gått med på att vara med i forskningen? Alltså registrera er, för att man sen ska kunna se om ni är vaccinerade Om cancer skulle uppstå? Min dotter är med.
 
Sv: Livmoderhalscancervaccin

åh vad jag önskar att jag hade varit typ 13 nu, jag har redan kondylom och det hade varit så underbart att slippa det.. :(

bra att ni vaccinerar era döttrar!! :bow:
 
Sv: Livmoderhalscancervaccin

Ska min dotter ha ett sexliv, håller för öronen, blundar o sjunger högt...LALALA..

Skämt åsido. Jag vill vaccinera min dotter också, vad kostar det och vart tar de sprutan? Jag får liksom en läskig bild av att de sticker in den i livmodertappen!
 
Sv: Livmoderhalscancervaccin

Ska min dotter ha ett sexliv, håller för öronen, blundar o sjunger högt...LALALA..

Skämt åsido. Jag vill vaccinera min dotter också, vad kostar det och vart tar de sprutan? Jag får liksom en läskig bild av att de sticker in den i livmodertappen!

Sprutan tas i armen!:smirk:
Man får betala upp till högkostnadsskyddet, dvs 1800:- MEN är dottern mellan 13-17 år så är det tydligen ngn ytterligare rabatt???? Jag betalade 1009:- för första sprutan, och sen ngt på 500:- för andra. Får se vad den tredje kostar? Inget kanske? Hon har inte köpt ngn anna medicin, så det kan inte bero på det.
 
Sv: Livmoderhalscancervaccin

Jag ahr låtit vaccinera min 14-åriga dotter med Gardasil. Skyddar mot Kondolym och flera virus som kan orsaka Livmoderhalscancer.
Någon fler som låtit sina barn vaccineras?

Nu är det ju inte så att det är flera olika virus utan bara olika stammar av ett och samma virus, HPV, Humant Papillom Virus. Vaccinet ger vad jag förstått skydd mot två (tre?) av dessa och det är också dessa som då kan ge uppkomst till Kondylom och livmoderhalscancer. Andra former av viruset är "ofarliga" och ger som det ser ut idag på forskningsfronten inte upphov till cancer.

Jag funderar själv på att vaccinera mig då jag än så länge bara haft en partner. (Fyller 26 om några veckor.)
 
Sv: Livmoderhalscancervaccin

Min dotter är ju bara två månader, så det är inte aktuellt ännu, men när det blir rätt tid för det så tycker jag helt klart att hon ska vaccineras.
 
Sv: Livmoderhalscancervaccin

*KL*

Ska ni bara vaccinera era döttrar?

Jag tänker nog vaccinera både son och dotter, tids nog (de är bara fem och två än så länge).

Jag menar, även om min son inte kan få livmoderhalscancer så kan han ju sprida smittan. Vore ju bra om man kunde utrota skiten istället!
 
Sv: Livmoderhalscancervaccin

Bra tänkt.
Kan ju även hända att denna vaccinering ingår i det officiella vaccineringsprogrammet som erbjuds alla barn, när era barn är stora nog:)
 
Sv: Livmoderhalscancervaccin

Vi har börjat fundera på vaccin för vår 15-åriga dotter. Vill först "läsa på" lite mer om vaccineringen, eftersom våra kunskaper är ganska bristfälliga.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi funderar på att låta vaccinera vår 3,5-årig mot vattkoppor. Jag tänkte göra det redan i våras, men såg sedan att FHM skulle utredde...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 979
Småbarn På dotterns förskola har de inga haklappar när de äter och inga förkläden när de exempelvis målar. I början tänkte jag att det kanske är...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 068
Senast: Anna
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 906
Senast: Eurydome
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 669
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp