• Avel
  • Trådstartare Trådstartare M_Q
  • Startdatum Startdatum
M

M_Q

f-75 e: Any Questions.
Någon som har info om denna? Hittar bara stammen på All Breed!

Sv: Little Q

Den gick svår hoppning med Anders Normann och är sänkt till C pga svag förärvning.

Little Q gick svår hoppning, liksom hans helbror Brown Q.

Han godkändes på prestation 1986 och fick då det exteriöra utlåtandet; mycket bra brukstyp, lågställd och harmonisk med bra djup och stark överlinje. Välbenad och nöjaktigt korrekt, något tät fram i skritt. Mycket goda rörelser i såväl skritt som trav. Poäng 88888=40.

Han var skimmel, 163 - 21 cm.

Han sänktes till C 1999, samma år som han dog.

Han var inte särskilt använd i aveln och betäckte t o m 1998 247 ston.

Om hans mamma vet jag inte mycket, men mormor var helsyster till en icke godkänd hingst som hette Markör, och enligt uppgifter jag fått ska både Markör och en avkomma till honom tävlats i svår hoppning.
Mormorsmor Lise Lava/Lova stod på min och LenaH:s barndomsridskola, men hon såldes därifrån som avelssto innan någon av oss började på ridskolan;)

Little Q kom ur samma onumrerade Gotlands-stofamilj som Ceylon 454.

Har för mig att Little Q är pappa till tävlingshästen Querides som gått svår hoppning.
Tycker att det är synd att Little Q användts så lite, härstammningen är intressant.

Det stämmer, Querides var e Little Q u Rassasine e Stanford, som också lämnat bl a Cor de Son. Han vann väl något europeiskt unghästchampionat i hoppning?

Cor de son gjorde det, men jag tror inte att Querides har gjort det. Dock en mkt välhoppande häst!

Det stämmer, Querides var e Little Q u Rassasine e Stanford, som också lämnat bl a Cor de Son. Han vann väl något europeiskt unghästchampionat i hoppning?

Inte "något europeiskt unghästchampionat" vilket som helst - Cor de Son vann unghäst-VM som femåring!

f-75 e: Any Questions.
Någon som har info om denna? Hittar bara stammen på All Breed!

Intressant att läsa allas svar. Jag har ett sto e Little Q som skulle in i ridponny aveln var det tänkt men kommer istället att tas bort i veckan .:(

tack för infon! väldigt bra!

Just ja, Querides! borde jag ha vetat. Några fler "välkända" barn?

Han har några avkommor i svår fälttävlan också, Little Feather (f 1996 u Brandy Queen e Irco Marco) och Rainman (f 1993 u Montara e Manesco xx) som representerade Belgien i VM i Aachen förra året.

Hejsan. Jag äger hästen Remington von Q.
e: Little Q
Då är dom alltså släkt!:idea:

hejsan. Jag äger hästen Remington Von Q!
e: Little Q
Då är dom alltså släkt!

Han har några avkommor i svår fälttävlan också, Little Feather (f 1996 u Brandy Queen e Irco Marco) och Rainman (f 1993 u Montara e Manesco xx) som representerade Belgien i VM i Aachen förra året.

Finns det någon bild på rainman då han är e Manesco xx som min häst så vore det kul att se honom.

Från VM förra året:

sandra-odelberg---rainman00.jpg

picture-45.jpg

Liknande trådar

Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 706
Senast: YlvaG
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·
IT & mobiler Går det att komma i kontakt med Telia utan att ringa dem? Jag avskyr att prata i telefon men hittar inga alternativa kontaktvägar och...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 293
Senast: Hedinn
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
643
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka