Little boy. igen

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare BRAGO
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 2 365

BRAGO

Trådstartare
Var försvann min andra tråd? Ni får gärna svara igen ni som svarat för jag skulle verkligen vilja veta mer. :bow:

Sv: Little boy. igen

Ställ frågan ordentligt igen, så att folk vet VAD du frågade om

Tråden togs bort för att det eftersöktes info och bilder på stoet också, DET får du använda annonssidorna till - se den nålade regeltråden ovan! Dvs fråga BARA om hingsten!

Ok. Då ställer jag frågan igen då. Jag skulle gärna vilja veta mer om hingsten Little boy så om någon vet något om honom eller har bilder skulle jag bli jätteglad!

Du får väl fråga efter avkommor till honom utan att precisera kön, det görs ju i andra trådar.

Precis, man får skriva runtikring forumreglerna bara. Fråga om stostammen exempelvis, det brukar man få göra. Gränsen mellan avelsfråga och efterlysning är ju ibland hårfin.

Så skriv om din fråga så att den blir mer vinklad mot avel, och mindre mot efterlysning av en icke-berömd häst, så går det nog bättre!

Little Boy lämnade två godkända hingstar i Sverige, Little Boy och Minotaurus. Båda är rena halvblod men Minotaurus är bara godkänd i ridponnyavel. Han är 156 cm (har jag för mig) och går i svår hoppning. Tror inte att han ens är visad för halvblodsavel för jag har för mig att han är för liten för att kunna godkännas.

Little Boy lämnade två godkända hingstar i Sverige, Little Boy och Minotaurus. Båda är rena halvblod men Minotaurus är bara godkänd i ridponnyavel. Han är 156 cm (har jag för mig) och går i svår hoppning. Tror inte att han ens är visad för halvblodsavel för jag har för mig att han är för liten för att kunna godkännas.

Lord Alberth och Minotaurus ska det väl vara.:)

Jag tycker ju att min fråga handlade tydligt om avel då jag var intresserad av min unghästs stam. Det har ju ingenting att göra med nån annons eller dylikt utan det handlar om hur de ser ut, vad de presterat, vad de fått för mer för avkommor osv.

Little girl heter hästen som är e: Little boy som jag är intresserad att veta mer om. Men även Little boy själv.

Jag tycker ju att min fråga handlade tydligt om avel då jag var intresserad av min unghästs stam. Det har ju ingenting att göra med nån annons eller dylikt utan det handlar om hur de ser ut, vad de presterat, vad de fått för mer för avkommor osv.

Little girl heter hästen som är e: Little boy som jag är intresserad att veta mer om. Men även Little boy själv.
Och din fråga om ett sto som inte är nån "kändis" inom avelsvärlden hör tyvärr inte hemma här, precis som jag skrev i PM till dig också.
Här frågar vi om avelshingstar och stofamiljer generellt. vi KAN INTE diskutera vartenda enskilt litet avelssto som skulle kunna tänkas finnas här. Därför tillåts endast de ston som har gjort VÄLDIGT stora avtryck i aveln och sen generellt om blodslinjer.

Info om hingsten får gärna skrivas, men stoet tar vi INTE här. Jag är ledsen, men såna är reglerna.

Jag har, av detta skäl, raderat de svar som är relaterade till stoet, dvs att INGEN vet vilket sto det handlar om ens eftersom det finns många med samma namn. INGEN info om det specifika stoet är raderad, för det har inte funnits någon sådan och kommer inte heller accepteras.

Senast ändrad:

Skriv att du vill veta allt om Little Boys avkommor...
Jag förstår inte heller varför det är så tabu att skriva om vissa hästar.
Varför inte ha en efterlysningstråd här, som de ligger nu under annonssidor så är de värdelösa. Går ej att diskutera.

Jaja, om jag då struntar fullkomligt i stoet så blir alla glada. Är fortfarande intresserad av Little boy så om någon har bilder eller vet något intressant vill jag gärna se. :)

Tack så mkt ni som svarat!

Senast ändrad:

Har du kollat här http://www.allbreedpedigree.com/little+boy ?

Där hittar du stam och bild.

När Little Boy 756 godkändes i Sverige som 15-åring fick han exteriöra utlåtandet; mycket god ridhästmodell, välansatt något kort hals. Välliggande bogar, stark rygg. Välbenad med korrekta mycket goda rörelser i skritt och trav. 88988=41 poäng.

Jag hade glömt bort att han hade 9 på benen, det är ovanligt!

Little Boy har segrar och placeringar i svår hoppning t o m Grand Prix.

Jaja, om jag då struntar fullkomligt i stoet så blir alla glada. Är fortfarande intresserad av Little boy så om någon har bilder eller vet något intressant vill jag gärna se. :)

Tack så mkt ni som svarat!

Vad du kan göra är att fråga vad folk tror om stoets stam, så får du reda på en del om stoets stam utan att ta med stoet ifråga. Så fråga om far-morfar istället. Dvs Little Boy och den hingst som är morfar till stoet.

Med lite tur kommer en del att lista ut vilket sto det rör sig om, och så kan du få information om just henne den vägen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej igen! Tänkte kolla med er om hur era matkostnader ser ut i genomsnitt per månad? Gärna ni som är ensamstående. Men ni andra får...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
6 510
Senast: Enya
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 730
Senast: ildiko
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 090
Senast: Sharpless
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka