Liten klippmaskin till ben

swirdh

Trådstartare
Har ett halvblod med kronisk mugg på båda frambenen, den växer inte utan håller sig där den ska. MEN nu har han fått rasp på ett bak som ledde till lymfangit som vi nu behandlar. Fick rekommendationen av vet. att klippa benen för att kunna underhålla och hålla torrt.
Äger ingen klippmaskin och helklipper inte min kuse, så behöver därför bara en klippmaskin som klipper benen.
Har kollat på dessa:
http://www.jula.se/hundtrimningsset-809024
http://www.jula.se/djurtrimmer-809026

Tror ni att någon av dessa skulle fungera?
Han har normalt mycket päls för att vara halvblod. ingen pälsboll ;)

Tacksam för svar!

Senast ändrad:
Sv: Liten klippmaskin till ben

Jag har den lilla till huvudet till min häst. Den är väldigt svag, så jag kan knappast tro att det pallar hovskägg och sånt. Jag klipper typ grishår med min eller vid kronranden. Ev om du först klipper med sax så nycket du kan. Sen finjustera med den. Den andra stora maskinen låter som bara den har jag hört. Den väger ganska mycket också. Det beror på hur känsligt osv din häst är ;)

Den lilla utan sladd?

Just ljudet tror jag inte ska vara några problem, men funderar mer på om motorn i den är tillräckligt stark. Det står i beskrivningen att den är för hund och andra djur... Undra hur dom definierar ett djur och om det innefattar även häst... ?

Tittade på en liten Lister utan sladd inne på Charlies, verkade bra men stod inte hur starkmotorn va så man kan inte jämföra med julas, synd...

Ja den lilla djurtrimmern var den jag mena som nog är för svag. Listers lilla är lite starkare, det beror på hur tjock och mycket päls har har där :)

Liknande trådar

Utrustning Jag planerar att köpa en klippmaskin att använda till mina ponnyer. Särskilt den äldre ponnyn har tämligen mycket päls så den får inte...
2
Svar
36
· Visningar
3 455
Senast: Centaur
·
Hästvård Min mugghäst är än en gång dålig och jag vet inte hur länge jag orkar kämpa med detta... Hon var väldigt dålig förra vintern...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
8 302
Senast: mysis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V