Liten hund som plötsligt går på tre ben.

S

shivaska

Jag har en liten chihuahua korsning. Har inte så stor erfarenhet av mindre hundar. Var och häslade på några släktingar som hade en stor gammal schäfer hane.
De började leka, efter en stund så sprang min hund och tog skydd oss alla människor. De sa att hundarna lekte men till och med jag förstod att han ville ta skydd från schäfern.
Efter den dagen har han börja hoppa på tre ben, det är inte brutet eftersom han går på det ibland. Nu har det gått några dagar och han hoppar mer sällan på tre ben, oftast efter legat stilla länge. Men han vill gärna inte hoppa upp själv i sängar osv.

är det någon som vet vad det kan vara?:cry: Är jätte orolig

Sv: Liten hund som plötsligt går på tre ben.

Om du är jätteorolig, varför inte åka in till en veterinär?

Det kan finnas många olika anledningar till att en hund haltar och ingen som inte sett hunden kommer kunna säga garanterat vad det är.

Åk till veterinären! Den verkar ha ont om den inte vill hoppa upp i möbler osv...

kan vara en sträckning. Men åk till vet och kolla upp!

Kan även vara patellaluxation, vanligt bland småhundar. I vilket fall är ett vet-besök klokt

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 692
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: Harrysen
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 352
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka