Liten hund för tävling i högre klasser i lydnad OCH agility

Sv: Liten hund för tävling i högre klasser i lydnad OCH agility

Border terrier skulle jag vara intresserad av om det inte vore för att de är just terrier. Rasen är väl vad jag förstått lite uppdelad så att det inte är säkert att man får en jakttokig liten sak, men eftersom risken finns vill jag helst undvika det. Är dessutom inte intresserad av viltspår som den säkert skulle tycka är väldigt skoj...

Det finns inget exemplar av bt:n som INTE är jaktidiot, sen om det är mer eller mindre så är det en annan sak..;)

Gilly

Sv: Liten hund för tävling i högre klasser i lydnad OCH agility

Varför inte en pudel. Jag har själv en dvärgpudel som jag tävlar med i lydnad och tränar agility med. Ska ut och tävla i agility till sommaren. En underbar ras. Pigg, snabb och lättlärd. Finns få små hundar som flyger lika lätt över hinder som en pudel.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 386
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 640
Senast: Cissi_ma
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 190
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 080
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2