Ok, dags för en liten sammanställning tror jag! Följade förhörsfrågor har plockats fram:
Har du under det senaste året köpt/läst fler ridhandböcker än vad du tagit lektioner?
Oooops
Kan du erkänna att du läst Bo Tibblin (mitt tillägg Erik Lette, Kyra) utan att fälla den minsta lilla kritiska kommentar om boken i samma andetag?
Ajdå
Rider du vilse/alt "skenar" hästen i ett ridhus större än 20x40?
Nej jag trivs bäst i jättestora sandlådan 40 x 80
Har du en häst som är:
a) prickig, eller
b) har mkt man och hovskägg eller
c) vita siffror på halsen eller
d) fler gångarter än vad den kan hålla reda på eller
e) flera av ovanstående alternativ
En av hästarna har mkt hovskägg
Är du med i en SvRF-ansluten ridklubb?
Yes
Hade du gått med även om du inte behövt vara med för att få använda klubbens sandlåda?
Nope
Har du under det senaste året lagt ner mer pengar på att se andra träna än att träna själv?
Nej ( som tur var, kostade mina tre lektioner en slant
)
Har du det senaste året dissat 99.99% av världselitens ryttare med uttalanden som "den är bara ihopdragen", "den borde få längre tygel", "den har inte full rotation i supraspinalisultraneural-ligamentet" eller bara "så ser Klanky van Grundsmörjs hästar alltid ut - som mekaniska nickedockor".
Jag dissar allt glatt,
men kan om jag måste även se förtjänsterna till och med hos Klanky van Grundsmörjs
Har du den senaste tiden fört diskussioner kring detaljer i bilder av hästar i piaff och passage under minst 4 timmar i sträck, samtidigt som du aldrig själv utbildat en häst ens till en korrekt skänkelvikning?
Uhum skyldig och kanske tom ansvarig för en del av diskussionerna,
Men har utbildat hästar över skänkelvikningsstadiet
Säger du hellre Bascule än "höja ryggen"?
Bascule trodde jag man bara sa om hopphästar
Skulle du kunna försörja Nicaragua med järn i 4 år bara genom att skänka dina bett dit?
Nej. Vanliga snälla bett, och grimma...
Ser du rött om någon mindre vetande än du nämner ordet graman?
Nej blir bara sorgsen när den används.
Lägger du mer tid på att diskutera ridning på internetforum än på att rida?
Av nödtvång
Klart ingen tvinar mig att vara här, men något tvingar mig att inte rida mera
Är du eller har du någonsin varit medlem i riddarorden för akademisk ridkonst eller visat osunt intresse för densamma?
Absolut osunt intresse för AR
Är du eller har du varit imponerad av tjurfäktningsridning?
Nej - jag blir beklämd då hästen i tjurfäktningsridning reduceras till redskap iställlet för tango kavaljer..
Bara tanken på vad de gör med tjuren får mig dock att bli
Har du ridit unghäst på stångbett?
Nej - I grimma
Att sätta i instruktionen till förhörsledaren:
Jag tror inte att det går så bra att plockla russinen ur kakan
Jag tror att man måste ha ett konsekvent system för att det skall bli bra i slutändan
Däremot så kan man få tips från alla stilar om hur man löser vissa detlajer - så länge de passar in i det större pusslet så är jag öppen.
Jag har inga konstigheter.
Vanligt tränsbett
vanlig sadel
Sammetsschabrak i bland
Dock inga ridkläder i sammet eller andra udda farbrikat
.....jo jävlar har en indianpärlbroderad moccajacka med hästsvansar som fransar på i garderoben.
Kanske är en liten indian wannabe
MITAKU OYASIN på er