Liten baksele fråga

AKB

Trådstartare
På min nuvarande baksele sitter det två enligt mig två geniala spännen på ryggstycket, som hindrar selen att glida åt sidan (se bilden)
13440412.jpg

Men denna baksele är förstor, så jag har beställt en ny. Och den som jag nu väntar på är helt slät upptill.
Så hur gör ni som inte har spännen för att den inte ska hamna lite på sniskan? Finns det något som är smidigt att sätta dit?

Sv: Liten baksele fråga

På min baksele är det bara lite tjockare (delarna sitter ihop där så det blir dubbelt så tjockt) där det ska ligga still, om det inte finns något alls så limma dit något så att det blir tjockare:idea:

Himla smart lösning på den bakselen du har nu:)

kom på nu att jag skulle kunna knäppa loss detta ryggstycket och använda på det nya. Om det är samma tjocklek på stropparna vill säga. *håller tummarna*

Har inte det problemet, den sitter där den sitter om jag har rätt hål på alla fyra remmarna och rätt spänd. Jag kan även korsa uppehållsremmarna över korset så att de absolut inte kan glida, men det har inte behövts.
Det var en rätt smart lösning annars att ha spännen uppepå, för mina tömmar fastnar i mina spännen, och det kan ju bli förödande.

Så här sitter våran baksele, utan vare sig svanskappa eller spännen på ryggstycket, tycker inte att den åker åt sidan, den sitter ju fast i vagnen på båda sodor.

11524538.jpg

8073297.jpg

jag har tejpat ner flärpen. Tömmarna fastnade oxå i mina.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 723
Senast: lizzie
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 081
Körning Är lite ny på sånthär men min baksele vill inte ligga still? Den sitter så tajt runtom rumpan som jag har fått lära mig, spänner jag mer...
Svar
5
· Visningar
2 924
Senast: Efwa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 614
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30