D
Dalsland
Hej. Jag klampar in här trots att jag inte har Islandshäst Men jag behöver lite tips. En släktings dotter har hamnat på sjukhus för en längre tid och hon har en Islandshäst som hennes föräldrar nu vill köra hem till mej så jag ska ta hand om den tills dottern är frisk igen. Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra med vissa saker:
Vi har två äldre kallblodsston som har bott ihop hela livet (mor och dotter) och aldrig gått med andra. Båda hästarna är snälla men vågar jag släppa ihop islandshästen med dom?
Dom uppskattar om jag hjälpligt håller igång hästen (rider den några dagar i veckan) men det är en ganska fin tävlingshäst och jag kan ingenting om gångartridning. Hur ska jag undvika att förstöra någonting?
Jag har säkert fler frågor sedan men det var detta jag kom att tänka på först.
Vi har två äldre kallblodsston som har bott ihop hela livet (mor och dotter) och aldrig gått med andra. Båda hästarna är snälla men vågar jag släppa ihop islandshästen med dom?
Dom uppskattar om jag hjälpligt håller igång hästen (rider den några dagar i veckan) men det är en ganska fin tävlingshäst och jag kan ingenting om gångartridning. Hur ska jag undvika att förstöra någonting?
Jag har säkert fler frågor sedan men det var detta jag kom att tänka på först.