Lite tips tack!!

Sv: Lite tips tack!!

Köp en häst! varför ska du köpa en ponny som du bara kan tävla ett år till? om du vill ha en häst/ponny att tävla alltså..
Köp en häst i alla fall. det är roligare med hästar.
det tycker iallafall jag..:bump:

Gör som du själv känner, men tänk på att junioråren på stor häst är otroligt värdefulla, det är mycket tuffare på stor häst, men bland juniorerna får man ändå inskolning.

Vill du komma någonstans med din ridning och ditt tävlande så gå över på stor häst. Själv började jag rida stor häst parallellt med ponny när jag var 13, hur nyttigt som helst. På stor häst lär man sig nämligen att rida och inte bara åka...som de flesta gör på ponny då det oftast inte kräver samma ridning.

Nu vet ju inte jag vad du har för ambitioner, eller vilka klasser du ämnar tävla, men du är bara junior tills du är 18. Vill du komma någonstans, rida junior SM tex...satsa på HÄST, köp en som går stadigt i 130 klasser som du kan lära dig på. Då har du ändå några år på dig att rida som junior.

Grämer mig själv fortfarande för att jag inte fick en bättre häst förrän jag var 17, då hade man ju bara ett år på sig!

Kan säga såhär, jag siktar nog inte på SM eller så då jag tycker det för högt:angel: Vill ju tävla typ LA runt där, så jag har ju inte stora ambitoner, inte som det är nu iallafall. Ska iallafall åka och kolla på en ponny om en och en halv timme men tack för alla svar;)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Oknytt
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 268
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar