lite tipps

Status
Stängd för vidare inlägg.

_busster_

Trådstartare
Hej ,det är så här att jag ska bli med valp om 4veckor:love: och då vill jag ha den perfekta kameran tills dess, har kollat på era bild trådar här på "hund", och de är jätte många som har ursnygga bilder.. kan ju tro att dom flesta är forograder:) endel har skrivit vad de har för kamera men inte alla och det är ett jätte jobb att kolla igenom alla trådar som är super långa.. tänkte därför kolla om inte ni kan lägga in en bild på era hund/ar och sedan skariva med vad ni ha för kamera.. skulle vara jätte snäll.. dom är ju bara valpar en gång och då vill man ju verkligen för eviga den tiden.
tack på föra hand//_busster_

Sv: lite tipps

Valp-08-03-14030-Mindre.jpg

Bild-071213063_2.jpg

Mane_1_5v.jpg

Bild_10.jpg

Fotade med kodak z612

Fotade med en Kodak Easy Share C603,men det roliga är att vid bilderna står det att jag fotat med C643..men på kameran står det C603!
14690463.jpg

16410132.jpg

19418564.jpg

Jag fotar med en Canon EOS 400.

19233072.jpg
[/url][/IMG]

19233073.jpg
[/url][/IMG]

Hittar inga fler hundbilder just nu - blir lite bonus istället på inomhusbilder som jag är jättenöjd med!

19436940.jpg
[/url][/IMG]

19436941.jpg
[/url][/IMG]

Off topic på sista bilderna kanske - men jag älskar min kamera! :o

WOW va fina bilder alla har.. är riktigt sugen på en Canon EOS 400D. men dom e ju så dyra.. väger dom myk, eller e jobbiga att ha med sig? jag är ju inte en super fotograf, men är de "lätt" att få fina blider med den? nu blir de 1000 frågor :D hehe

Har precis beställt en nikon D40 för 3989:-, då jag med jämna mellanrum vill ha snäppet bättre kamera än vad jag har :angel:

Ska bli intressant att se hur mina bilder blir med den kameran :bump:

Har precis beställt en nikon D40 för 3989:-, då jag med jämna mellanrum vill ha snäppet bättre kamera än vad jag har :angel:

Ska bli intressant att se hur mina bilder blir med den kameran :bump:

Ett tips! Köp ett vettigt objektiv till, det är många som köpt den kameran i tron att bilderna ska bli bättre "bara sådär" (bla min pappa :cool:) och så köper dom ett skitobjektiv till (oftast ett Nikkor AF f.3,5-5,6). Då är det inte mycket mer värd än en "vanlig" digitalkamera tycker jag (förutom på priset då:angel:). Eventuellt är färgåtergivningen bättre.

Jo, lite olika objektiv kommer att inhandlas ;)

Har bara inte bestämt vilket jag ska köpa in först :crazy: :eek: :angel:

Har ju haft en vanlig systemkamera förut som jag formligen älskade att fota med :love:

psst..köp begagnat:idea:
Sigma har en del objektiv som kan vara värda att titta på. Du kanske redan vet det, men kolla så att ljusintaget är högst 2.8 ev 3,? på telezoom och 1.8 på fasta objektiv. :banana:

Hmm...

Sitter ju och kikar på en del objektiv, men hittar ingen info om ljusinsläpp..

Är ju ingen kameramänniska som kan alla tekniska saker vet du ;)
Jag bara gillar att fota :D

*kl*

Dessa är fotade med härliga Nikon D60! Nu är dom dock komprimerade.

privatabilder110.jpg

privatabilder126-Kopia.jpg

Gilly

Hmm...

Sitter ju och kikar på en del objektiv, men hittar ingen info om ljusinsläpp..

Är ju ingen kameramänniska som kan alla tekniska saker vet du ;)
Jag bara gillar att fota :D

Haha, samma här..men har man en sambo som läser instruktionsböcker och allt vadfan det finns nöts det in även i mitt huvud förr eller senare när han har sina intressanta utlägg vid middagsbordet :D. Ljusintaget är när det står tex " f/2.8" (eller annan siffra). Ju lägre siffror desto bättre ljusintag!

..och desto dyrare objektiv:o. Mitt objektiv är i nypris värt ungefär 20.000 kronor. Men begagnat och i jättefint skick fick jag det för..ja vad var det...4000 eller nåt sånt. Men då finns det ändå billigare från sigma tror jag (det här är Nikons).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 206
Senast: Fetaost
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 725
Senast: karl_h
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 567
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Hjälp mig bena ut detta. Vill jag egentligen ha två hundar? Min hund, en goldentik, är nu 5 år och jag har börjat fundera lite smått på... 2
Svar
39
· Visningar
4 828
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Klippmaskin
  • Oseriös avel 2023