Lite tid för hjälp kanske?

B

Banana Pancake

Jag ska hålla ett litet föredrag på 5-10 minuter i skolan (Svenska C). Jag hade tänkt att tala om NH, men jag vet inte riktigt vad jag ska ta med:confused:
Jag menar, de jag kommer berätta för är inte hästintresserade direkt, så det måste ju bara vara lite grundläggande. Men vad tycker ni man kan berätta, som icke hästintresserade kan tycka är intressant?? Lite allmänt så där...
Eller hur ska jag lägga upp det? Det är ju så mycket jag skulle kunna berätta, men det kan ju bli för komplicerat...
 
Sv: Lite tid för hjälp kanske?

Kommunikation!!!

Skillnaden mellan
att hantera en häst på människans sätt och villkor
och
att använda sig av hästens språk, fråga och visa, be och bekräfta.
*

Grundförutsättningar!

Skillnaden mellan
människans krav på bekvämlighet och klemande
och
hästens behov av leva ett så naturligt liv det går- ute.
*

Det borde ge dig material för fler föredrag. ;)

LIA
 
Sv: Lite tid för hjälp kanske?

Jag skulle väl berätta om varför det lätt blir missförstånd mellan häst och människa. Alla har ju säkert hört om någon hästolycka, ge ett exempel å förklara hur ekipaget kunde ha klarat sig undan det om dom bara haft en bra kommunikation och relation så dom kunde löst problemet på plats utan att skada sig. LIA kan säkert hjälpa dig asmycke med det där.
 
Sv: Lite tid för hjälp kanske?

Tack båda två!

Hade föredraget idag. Det gick ganska bra. Jag spelade in en liten snutt med mig och min häst när vi gjorde en övning och det var uppskattat:banana:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 694
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 650
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 834
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp