Lite oroande

Gnist

Trådstartare
:eek:
Den parade och mest troligt Jämttiken har en tunn brun flytning, som jag inte gillar :crazy:

Ska avvakta och hålla koll på så att hon inte får feber eller slutar äta/dricka och hon ska hållas i stillhet :eek:
Hur nu det ska gå till :confused: Hon är ju som ett explosivt kärnkraftverk i fråga om aktivitetsnivån och har ett stort behov att få röra sig :crazy:

Nåväl..Det ska väl gå på något vis, men kul blir det inte. Vare sig för tiken eller för liten Gnist!
Håll tummar & tassar för att det inte är elände på G :(
 
Sv: Lite oroande

Förhoppningsvis, så beror "blödningen" på att fostren fäster vid livmodern. Tiden är ju den rätta, men det är ju inte helt vanligt att det uppstår en blödning då, även om det förekommer..
 
Sv: Lite oroande

I går och i dag har det inte varit någon flytning :bump:
Så jag hoppas att det kommer att finnas valpar på ultraljudet om 2 veckor :crazy:
 
Sv: Lite oroande

Klart att det finns valpar..
jag ska minst ha fyra..eller var det sju :angel:
Först måste jag nog bearbeta gubben lite mera ;)
 
Sv: Lite oroande

Säg inte det, hon kan komma att hamna i Rekordboken :idea:
"Jämthundstiken vars kull är fenomenal..inte nog med att
det blev 15 valpar, alla visade sig bli champions på utställningarna
och var å en av dom som jagade ställde 14 älgar var/jaktdag"

:angel: :idea:

En smula mer seriöst,
jag hoppas att flytningarna håller sig borta nu :)
 
Sv: Lite oroande

Förhoppningsvis, så beror "blödningen" på att fostren fäster vid livmodern. Tiden är ju den rätta, men det är ju inte helt vanligt att det uppstår en blödning då, även om det förekommer..

Själv har jag hört att det är vanligt att dom får en brunaktiga flytningar just när fostret fäster, har pratat med flera uppfödare och dom säger samma sak.
Särskilt en sheltieuppfödare som jag känner råkar ut för det varje gång när tiken är dräktig och senare nedkommer med småttingar, så jag tror nog att du kan känna dig trygg och håller tummarna för att det är så.
 
Sv: Lite oroande

Du är kul du ;)

Inga flytningar igår eller hittills idag.

Enligt vet. så är det mest troligt att hon haft många foster och att något/några stötts bort för att de var för många. Hoppas bara att hon har sparat lämpligt antal :angel:

Går på nålar tills ul:et är gjort :eek: :crazy:
 
Sv: Lite oroande

Du är kul du ;)

Inga flytningar igår eller hittills idag.

Enligt vet. så är det mest troligt att hon haft många foster och att något/några stötts bort för att de var för många. Hoppas bara att hon har sparat lämpligt antal :angel:

Går på nålar tills ul:et är gjort :eek: :crazy:

Tack för det:p
Du tycker alltså att jag har fel ;)
 
Sv: Lite oroande

Om du kikar på det övre högra hörnet av inlägget, så står det till vem inlägget är riktat ;)
 
Sv: Lite oroande

:bump:
Mjölksträngar börjar kännas, spenarna har blivit större och mer rosa och pluffset består, så det verkar som om hon är dräktig *hoppas, hoppas*

Går ju på nålar nu fram tills den 31:a :crazy:
 
Sv: Lite oroande

:cry: :cry: :cry:
Jag vill ju ha en, träffade en liten
jämthundsvalp igår.
Sååå ljuvliga är dom ju.
Hur fasiken ska jag ro i land det här projektet :confused: :crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en schipperke som blir 8 år i februari, en tik. Igårkväll fick hon ett väldigt obehagligt anfall av något slag och jag var helt...
Svar
14
· Visningar
3 809
Senast: Philosophia
·
Hundhälsa Är helt ställd och vet inte vad som är fel, är det någon som kan komma med idéer så vore jag tacksam! Först vill jag klargöra att...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
38 135
Senast: Belethien
·
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
14 002
Senast: Legolaz
·
Hästvård Okej, om jag inte haft en kompis här som ögonvittna, så hade jag befunnit mig på psykakuten nu, och krävt att bli inlagd pga...
2
Svar
21
· Visningar
4 136
Senast: mimus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp