Lite gnäll, flyttad från körgnägg

Sv: Lite gnäll

Ett av problemen med att bara ha ett körforum och sen tillåta alla typer av körtrådar där är rättvise kravet från andra användare. Får man ha gnägg och utrustningstrådar på körning ska man minsann få ha det på dressyr, hoppning osv också och på de forumen fungerar det inte alls lika bra.
Jag var väldigt snäll och rensade väldigt lite innan vilket jag tydligen får sota för nu, men det är inte alls säkert att jag kan hålla den linjen om vi går tillbaks till ett körforum, då får ni räkna med att gnägg och utrustningstrådar hamnar på stora gnägg och utrustning och det tror jag inte att ni vill. Den här typen av trådar ska för den delen inte ligga här utan på Bukefaloshjälp, det ökar dessutom chansen att Gunnar läser den, låter den vara kvar här ett tag till så att folk hinner se detta men sen flyttar jag den.

MVH
Tulip, moderator

Senast ändrad:

Ett av problemen med att bara ha ett körforum och sen tillåta alla typer av körtrådar där är rättvise kravet från andra användare.
Varför skulle det vara ett problem? Varför skulle det vara ett rättvisekrav att ha lika i andra forum för att allt körrelaterat finns i ett odelat forum? Obegriplig logik.
Varje forum bör väl vara skapt för bästa funktion, något annat är väl varken Buke eller vi användare betjänta av. Jag kan omöjligt se hur ordet "rättvisa" kan komma in i det hela.

... om vi går tillbaks till ett körforum, då får ni räkna med att gnägg och utrustningstrådar hamnar på stora gnägg och utrustning och det tror jag inte att ni vill.
Nej, det vill vi inte och vi (jag) kan heller inte förstå varför så skulle behöva bli fallet.
I det fall du inte sett det, så är det närmast omöjligt att särskilja dom olika delforumen under körning. Körning, gnägg och utrustning vävs av uppenbara skäl ihop i de flesta trådar. Möjligen skulle körningsavel kunna flyttas, men varför... med tanke på att det delforumet är så obetydligt?

Jag hoppas att du byter spår och gör körforumet till det kompletta och trevliga forum det har möjligheter att vara.

LIA

Varför skulle det vara ett problem? Varför skulle det vara ett rättvisekrav att ha lika i andra forum för att allt körrelaterat finns i ett odelat forum? Obegriplig logik.
Varje forum bör väl vara skapt för bästa funktion, något annat är väl varken Buke eller vi användare betjänta av. Jag kan omöjligt se hur ordet "rättvisa" kan komma in i det hela.

För dem som är på fler delforum än ett kan det ju vara ganska förvirrande om det är olika regler på olika forum, och var ska man dra gränsen, hur många inlägg om dagen är för mycket för att man ska få ha kvar gnägg och utrustingstrådar i forumet. Önskemål om enhetliga regler och missnöje med att saker och ting inte bedöms exakt lika på olika forum är några av de vanligaste synpunkterna vi får och rättvisekravet brukar vara vanligt förekommande i de diskussionerna.

Nej, det vill vi inte och vi (jag) kan heller inte förstå varför så skulle behöva bli fallet.
I det fall du inte sett det, så är det närmast omöjligt att särskilja dom olika delforumen under körning. Körning, gnägg och utrustning vävs av uppenbara skäl ihop i de flesta trådar. Möjligen skulle körningsavel kunna flyttas, men varför... med tanke på att det delforumet är så obetydligt?

Jag hoppas att du byter spår och gör körforumet till det kompletta och trevliga forum det har möjligheter att vara.

LIA

Vad det gäller att jag ska byta spår så kan jag inte, det är inte jag som bestämmer, jag försöker vara så smidig som möjligt men det går inte att vara alla tillags och då är det trots allt forumreglerna som måste gälla.

Nu flyttar jag över tråden till Bukefaloshjälp så kanske Gunnar ser den och kan bidra i diskussionen.

Är väl trögtänkt, men jag förstår ändå inte. Om alla som deltar under körning vill ha bort underforumen så är det väl bara att låta oss avhandla allt under denna enda rubrik? Det går ju tydligen utmärkt att ha andra forum, Hästverksamhet t ex, utan underforum.

Och om det nu är så många som vill ha det annorlunda betr underforumen, varför inte gå dom önskemålen tillmötes i stället? Åtminstone så länge som önskemålen inte innebär några större problem i övrigt.

Jag är rädd för att du/ni, genom att ännu mera splittra körforumet, försvårar och allvarligt skadar intresset för att delta där.

Nej, släng prestigen åt sidan och ge åt folket vad folket vill ha! :)

LIA

*kl*
Kort kan man säga att tidigare fick inte utrustning som inte var specifik för grenen diskuteras under de respektive grenarna.
Gnäggiga trådar skulle flyttas till det generella Gnägg och avel skulle bara diskuteras under generell Avel.

Dock var det så att jag bad moderatorerna att vara lite förlåtande med de små grenforumen.

Jag har länge velat tillåta mer under varje grenforum så att de som bara vill diskutera med andra intresserade av den grenen skall ges möjlighet till detta.
Många har varit emot denna förändring, jag genomdrev trots detta denna förändring, det är väl en dryg månad sedan ungefär?
Av vad jag förstår är ni glada för att kunna diskutera allt runt er gren under ert grenforum.

För att verkligen visa på denna förändring behövdes något göras.
Att skriva en förklarande text någonstans brukar ha väldigt begränsat resultat.
Ett sätt hade varit att ta bort alla generella forum så att folk på detta sätt upptäckt att dessa frågor nu kan diskuteras under respektive gren. Denna lösning gillade inte jag, och jag tror att väldigt många andra hade ogillat den också ;)

Jag valde då i stället att skapa underforum till grenarna för att visa på att dessa frågor nu fick diskuteras och att jag uppmuntrar det.
Jag ville även vara rättvis så att alla grenar skulle alla dessa underforum.
Självklart räknade jag med att vissa av dessa underforum skulle få väldigt lite trådar, exempelvis avel under körning.
Säkert kan man dock aldrig veta hur det blir, då det beror lite på just vad som intresserar de som diskuterar och kanske även hur hårt moderatorn eller jag flyttar trådar till respektive underforum.

Självklart kan det bli fråga om att möjligen ändra eller ta bort under forum under de olika grenarna, men eftersom detta är en ganska stor förändring jämfört med tidigare så vill jag ge det lite tid, så att folk hittar rätt.

Sedan kan jag tycka att det väl inte kan vara så svårt att gå in på ett underforum och titta också. Om man är ute efter något specifikt borde det väl snarare underlätta, då det går fortare att hitta.

Bukefalos fortsätter forhoppningsvis alltid att utvecklas, och min tanke är att det skall bli till det bättre för så många som möjligt.

Grundtanken med denna förändring är att stärka grenarnas ställning jämfört med tidigare.

Kom gärna med tips och förslag, jag läser alla, om de skrivs här inne på Bukefalos-hjälp, sedan försöker jag väga in allas intressen och göra det bästa för att så många som möjligt skall bli nöjda.
Tyvärr är min tid begränsad så allt kan inte hända genast ;)

Sv: Lite gnäll, flyttad från körgnägg

Nu är ju jag aldrig inne på körforumet men kan ju bidra med åsikten att det är ungefär likadant på fälttävlan, vi är inte så himla många och trådarna är inte så väldigt många heller och där räckte det fint med ett forum.
Däremot tycker jag ffa hopp har gynnats av uppdelningen, om sen folk bara kunde lära sig posta under hoppgnägg med sina bild/tävlingsrapporttrådar så vore det ännu mer lättöverskådligt.

Vad gäller greninriktad avel så är det ju ffa hopp- och dressyravel som bedrivs i det här landet så avelsforum till körning och ft känns inte så motiverade.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 232
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 374
Senast: MML
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 382
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar