Sv: Lite frågor
Skulle vara som att jag skrev att Berger des pyrénées à face rase är den perfekta rasen med utmärkt mentalitet bara för att Leon är ganska perfekt o med ett mycket bra MH, jämfört med rasen i övrigt (båda varianterna)
Man skall vara väldigt restriktiv med att rekommendera sin egen ras om man inte är väl insatt i rasen-
Vilket fantastiskt enastående statistiskt underlag för att basera ett uttalande om en specifik ras!Återigen har ingen lyckats nämna världens bästa hundras. Lagotton så klart.
Min får mindre aktivering än vad du beskriver att du kan ge, vanliga dagar blir det endast ca 2 h promenad totalt. Han är nöjd med det om än lite tjurig på kvällarna. Paralellt med dessa slappa vardagar lever han livet på en veckas fjällvandring. Det här är inte en hund som tröttnar på aktivering om det ens finns sådana.
Kolla upp Lagotto Romagnolo. Jag tror att den skulle kunna passa dig perfekt. Trickträning är för övrigt Gizmos absoluta favoritsyssla, jag har slut på trick att lära honom.
Skulle vara som att jag skrev att Berger des pyrénées à face rase är den perfekta rasen med utmärkt mentalitet bara för att Leon är ganska perfekt o med ett mycket bra MH, jämfört med rasen i övrigt (båda varianterna)
Man skall vara väldigt restriktiv med att rekommendera sin egen ras om man inte är väl insatt i rasen-