Lite frågor om mensvärken som känns när man är gravid samt missfall

Nikki o Fabian

Trådstartare
Min första tråd på detta forum:)

Jag har ju ganska nyligen plussat och det är mitt och sambons första barn(om allt går som det ska).
Jag mår bra utan några jätte symtom. Sov som en stock i natt(har varit svårt att sova ordentligt dom senaste veckorna) det värker i boopsen då och då och den där liknande mensvärken börjar bli mindre och mindre av.

Men det jag undrar över är när det försvinner, gör den ens det? Är det normalt att ha så?
Jag blir lite nervös varje gång dom där huggen/molandet kommer och tänker att nu måste jag på toa för nu kommer mensen eller så blir det missfall(som inte får ske, allt måste vara normalt). Dock så ska ju inte någon mens komma men det kanske blir ett missfall?

Hade du något missfall innan det blev en bebis?

Lite dumma frågor kanske, men men.....

Sv: Lite frågor om mensvärken som känns när man är gravid samt missfall

Jag tyckte det kändes som mensvärk till och med vecka 12. Sen återkom det om jag hade ansträngt mig mycket. Livmodern växer, och det känns!

Ok, då kanske det är som det ska vara då. Jag kan stå ut med den irriterande kännslan om allt är som det ska:)

Har också haft den värken till ca v 12 i båda graviditeterna.

Jag har med haft ont i flera perioder. Man är nästan lite svullen också känns det som. Har kännts bra ett tag men nu v22 så känns det verkligen att den växer igen...
Så jag hoppas att allt är som det ska med dig :)

Jag är också nygravid (v 8 med andra barnet), och precis som förra gången har jag "mensvärk" som kommer och går. De första två veckorna efter plusset satt det i princip hela tiden, och värst på nätterna. Det är helt normalt och beror på att livmodern växer. Med My hade jag likadant, men ligamentsmärtorna var mer som hugg då, nu denna gång är det mer som en slags kraftig värk och nedre delen av magen känns öm (fast inte om man trycker på den).

Med My upplevde jag att "mensvärken" försvann efter v 12 någongång.

Så länge du inte blöder så ska du inte behöva gå och oroa dig för missfall. Om du blöder lite så är det oftast ingen fara heller, men det är klart att man i så fall blir orolig.

Såhär sa min barnmorska:
Ont i magen men inget blod = bra
blod men inte ont i magen = bra
blod och ont i magen = oroväckande

//Julia

Jag har oxå haft mest mensvärk när jag gått och lagt mej och sen vaknat emellanåt pga det onda och att jag behövt gå på toa ungefär 3 ggr/natt och kissa.
Det har som sagt var börjat bli mindre och mindre så när det väl kommer så blir man orolig för att det ska vara nått fel, men det låter ju som att det är helt normalt.

Det låter ju som om att det ska göra lite ont, för som du säger så växer ju livmodern.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 147
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 237
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Ännu en användare som använder ett anonymt nick, men behöver verkligen bukes hjälp och veta vad ni tror har hänt. Jag vet att jag borde...
Svar
3
· Visningar
1 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka