Lite frågor ang. ridproblem med isis

Sv: Lite frågor ang. ridproblem med isis

Måste bara tillägga lite till mitt andar inlägg, det finns hästar som aldrig travar, hur mkt man än tränar, många tävlingshästar är så & därför har de fått specialicera sig på tölt & passklasser tex.

Bommar är ett bra tips men jag vet att dessa på rakt spår inte hjälper mkt, lägg dem i kurvor som en solfjäder & testa det med.
varför är du emot longering?

Många ggr är det ust det som tar fram de dolda gångarterna hos hästen, speciellt i kombination böjt spår & ingen ryttare så hästen blir lite mer avslappnad.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 803
Senast: Fraegd
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 692
Senast: skuggi
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 213
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar