Listhingstar

via

Trådstartare
Travfolk: Är det någon som vet hur det går med diskussionen listhingstar kontra EU?
Kommer det att bli möjligt att importera sperma från icke listhingst?
Om inte annat verkar det ju omåttligt korkat med ett svenskt system, som gynnar danska hinststationsägare framför svenska...

Sv: Listhingstar

via skrev:
Om inte annat verkar det ju omåttligt korkat med ett svenskt system, som gynnar danska hinststationsägare framför svenska...

Kan bara hålla med..
Finns även "ålandsimporter".. Fast bara på papper. :crazy:

Är helt övertygad att om en stoägare vill betäcka med X hingst så ser han till att hon blir det.
Med eller utan stotransport till utlandet.
Hela listhingstsystemet är så stelbent att enbart byråkraterna "därborta" tror att den fungerar.. Ingen annan.

AM

Ja, det är fantastiskt smidigt...

Men vet du hur det går med diskussionerna? Är det någon som har anmält frågan till EU? Vet du om det är någon ändring på gång?

Ingen aning om hur diskussionen går.

Vet bara att våra stoägare struntar fullständigt i vad "storebror" har lagstadgat om.

Resan till Danmark tar ju inte så många timmar.. :D

AM

Tack för ditt svar.
Jag förstår era stoägare, vi åker oxå till Danmark!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 887
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 546
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 049
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 957
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka