Lipsmacker-ätande hundar.

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Magdaaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 342
M

Magdaaa

Som det står i rubriken,Lipsmacker-ätande hundar.
Helt enkelt: Min hund på 3 år och mammas hund på 1 år ger sig på mina Lipsmacker,vilket får mig att gå i taket p.g.a att det är troligtvis inte något vidare för magen (speciellt för lillhunden med orolig mage) och för att jag är ego och vill ha dom för mig själv.:devil:

Innan så har dom aldrig brytt sig om vare sig läppstift eller vanliga lipsyl,jag har tidigare kunnat lägga ett på ett bord som är lågt och dom har kunnat fått tag i det men de har aldrig brytt sig.Och nu kan de börja klättra över bord och stolar för att få tag i mina Lipsmackers,hitills har det gått åt 3 stycken.Så numera sitter jag och vaktar mitt senaste inköpta.

Vad är det som fått dom till att börja äta upp mina Lipsmacker?Är de så goda?
Eller blev det något slags sjukt beroende efter det första uppätna?

Sv: Lipsmacker-ätande hundar.

det låter ju inget vidare :p. Har du så stora hundar att dom kommer åt dom överallt du lägger dom också? ;)

Nja,så stora är dom väl inte.Faktum är att mammas minsting är mindre än katten då han är en gatukorsning med riktigt små hundar i sig,och min hund är en schäferkorsning,så han är i ungefärlig stor schäfer-storlek.:D
Men det hindrar inte dem från att samarbeta tydligen,då lillvovven kan studsa minst lika högt som katten och är fruktansvärt vig.Och min stora klumpeduns är en hejare på att klättra,och stöttar minstingen om han ställer sig på bakbenen.
Jäkla hundar till att bli för smarta!Skulle aldrig ha börjat träna dem i att hoppa igenom rockringar.:devil:

Finns det en cirkus som vill ta emot dessa tu..?

Förstår inte riktigt problemet. Om hundarna vill äta något som är dåligt för dem får du väl se till att de finns på ett ställe de inte kommer åt. Eller menar du att hundarna vet att du ex. lägger lypsylen i badrumsskåpet och bryter sig in där och tar det :eek: Sanningen är nog mer att du dräller lypsyl över hemmet och hundarna hittar dem och tar dem. Lösningen är i så fall enkel - att du själv ser till att inte lägga lypsyl på ställen hundarna når. Svårare blir nog att träna hundarna att de inte får ta saker som du brukar ha på läpparna...

Min hund får inte tugga på saker som inte är hans. Men ligger det saker framme som han tycker ser spännande eller goda ut så har det hänt att han biter i dem (om de ramlat ner på golvet, han har aldrig tagit från bord osv). Därför är det ju mitt ansvar att se till att saker som är farliga för honom inte ligger på golvet. Glömmer du ex. en förpackning alvedon framme nästa gång istället för lypsylen så blir det inte roligt för då blir hundarna jättesjuka.

Så jag antar att svaret på den här frågan är: träna ägaren! :cool:

Min hund är också helt galen i olika sorters läppcerat, ingen aning om varför :confused:
Hon har lyckats hitta flera tuber, splittrat dem helt och ätit upp innehållet, hon har till och med ätit upp ett stort stift med försvarets hudsalva :d
Jag tror jag upptäckte det första gången jag fick för mig att jag skulle smörja in trampdynorna med någon tassalva, det blev slagsmål för att få henne att inte äta upp hela tassarna i farten för hon blev helt galen :D
Jag har helt enkelt valt att sluta ha några framme eftersom jag nu vet hur frestande det är.

Jag är förresten ganska säker på att jag hört om andra hundar som är likadana, så något måste det ju vara (inte bara att min hund är glupsk).

Mina hundar äter inte lipsmack ;). Ha koll på vem du svarar på i fortsättningen :)

Fattade nog att du menade mig,men.Min senaste inköpta lipsmacker ligger sedan jag köpte det alltid i min väska som ligger i min loftsäng 2 m övanför golvet.Där kan de inte få tag i det om de inte blir luftakrobater på 20 minuter.

Anledning till att jag har väskan i sängen?Tja,jag har andra saker där i som exempelvis inhalatorer som de,av någon anledning,inte rör.Det är bara lipsmackern som dom är ute efter.Och jag lägger allt som är viktigt att jag har med mig och sådant de inte får tugga på i väskan.

Och som du kanske läst tidigare,de har inte brytt sig om vanliga lipsyl eller läppstift tidigare,och gör det inte nu heller.De tuggar inte på något annat i vanliga fall förutom tuggben och tuggpinnar.Det är enbart lipsmacker som de är ute efter.

Och min fråga är med varför de äter lipsmacker,inte hur jag ska träna bort det eller att jag ska komma ihåg att lägga undan.Hitills så funkar det med väskan i sängen,och så kommer det fortsätta om de inte lyckas teleportera minstingen upp i sängen.Jag är mer nyfiken på varför de börjat sätta i sig lipsmacker när de inte har tuggat på någonting annat,än höra uppenbara åtgärder jag redan gjort.

Du skulle bara veta hur skumma dessa två otyg är en helt vanlig dag.:D

Men lypsylen luktar ju jättemycket godare än vad en inhalator gör. Så anledningen till att de vill tugga på den är väl att de har provat att de märkt att det är smaskigt... inte så konstigt!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 210
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 866
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 298
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 514
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka