Linnen som håller färg och form?

Havsluft

Trådstartare
Alla har väl ett antal linnemodeller man prövat och älskat eller ratat!?
Jag själv är på jakt efter något ett längre linne som går ner över byxlinningen. Gillar MQs men det svarta har tappat färgen.

Vilka kan du tipsa om?

Sv: Linnen som håller färg och form?

Gina Tricot. Jag har haft deras svarta linnen i min garderob sen 2009 och den dagen dom slutar sälja kommer jag att gråta.

Det som jag använde längst hade jag i 3 år, och den hängde med på 6 månnaders resa där den var 1 av 3 tröjor jag hade i packningen. Den höll färgen enormt bra trots allt den blev utsatt för, bland annat stark sol. Efter 2 år hade den blivit lite uttöjd bara. Underbart plagg!

Den är nog lång för att använda som tajt klänning med ett par tajts under.

Köper alltid Onlys (vero moda) linnen, lokala butiken har alltid dem för mellan 50-70:- st. Helt oslagbara och de enda linnen jag haft som har lite längd och inte slutar vid naveln vilket är helt värdelöst när man är lång. Håller både färg och form länge.

Esprits linnen är suveräna både på att hålla färg, form och de är lite längre (finns även en modell som är ännu längre än den vanliga, men enbart den vanliga går en bit nedanför byxlinningen så att man kan dra det lite över rumpan om så önskas).

Jag köper bikboks basic linnen. Tajta och långa, håller färgen och formen perfekt!

Efter många års sökande så jag köper Race Marine på stadium. Tål hur många tvättar som helst!

Cubus längre modell med brottarrygg är det enda jag köper hädanefter.
Använder linnen dagligen och dom slits / går sönder alltför enkelt.
Dom håller bra mycket längre än övriga och håller både färg och form.
Materialet är mjukt men ändå tight utan att bli "stelt" och gå hål i när jag "drar" i nederkant.
Någon tipsade om Ginas. Men för mig var dom bland dem värsta så det är nog väldigt individuellt :)

jag har köpt mina på cubus, de med brottarrygg.. mina yngsta av den modellen är nog 3+år nu. Jag har aldrig haft problem med att det blir hål å sånt... mina linnen råkar ut för "olyckor" innan de kasseras, typ att jag fastnar i nån spik eller liknande och drar sönder...

Har ett linne från JC med brottarrygg som helt klart är mitt bästa linne.

Jag älskar baslinnena från Vila. Töjer sig inte, färgen håller bra och finns dessutom alltid i massa fina färger

Alla har väl ett antal linnemodeller man prövat och älskat eller ratat!?
Jag själv är på jakt efter något ett längre linne som går ner över byxlinningen. Gillar MQs men det svarta har tappat färgen.

Vilka kan du tipsa om?

Jag tycker inte det är svårt att hitta bra linnen?
De som är usla är verkligen undantag. Jag har köpt från en himla massa olika ställen genom åren och har i princip bara hittat några enstaka som inte hållit formen eller färgen.

Kanske ska vi tipsa om de som inte är bra istället?

Jag gillar gina tricots, de är billiga men håller ändå bra kvalitet och tappar inte formen. Jag gillar att de är lite längre också.
Har t.ex. ett grönt som jag köpte för drygt 3 år sedan, sen dess har det använts till vardags, till träning, i stallet etc., och tvättats otaliga gånger. Det är fortfarande inte en noppa på och det sitter som när jag köpte det, men nu på sistone har det kanske börjat tappa lite färg.

Bland andra billiga linnen har jag några från Lindex och HMs också, men de är inte alls lika bra. Lindex är klart sämst, tycker jag, iallafall de jag har (lite "småribbade"), de tappar formen när jag använder dom och blir säckiga och trista på nolltid. HMs har blivit tunna och urtvättade mycket fortare än Ginas, även om de håller formen rätt bra i övrigt.

Jag har från JC som är 10 år gamla och fortfarande hela. Dock är det inte samma tillverkare längre tror jag.

Nu har jag köpt på Ge-Kås och de håller bra!

HMs linnen är KASSA! Jag tror nästan att varje linne jag köpt har "snurrat sig" efter tvätt. Väldigt irriterande!

Gillar Gina Tricots linnen :)

Håller med om hm's, totalt värdelösa efter 1 tvätt. Likadant med många av deras tröjor.

Jag gillar Gina tricots linnen mkt, men mina tappar hyffsat snabbt stretchen över bysten. Kanske beror det på att jag alltid tar xs i storlek när jag i bysten har L. Men midjan har ju storlek xs och jag vill ju att linnet sitter åt där!

Finns det andra märken som skulle passa min kroppsform bättre kanske?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Kläder & Bli fin Är det helt ute och omodernt med A-formade toppar/tunikor med trekvartsärm och skärning under brösten? Försöker hitta en sådan, jag har...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 004
Senast: Enya
·
Hundträning Hej. Jag har en hund på 9 månader. Enda problemet med hunden är att den inte kan möta varken människor eller hundar. Han drar och gör...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 786
Senast: Gruvan
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 373

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka