Linjeavel på Orri?

Boerperd

Trådstartare
Hingsten som jag har fastnat för har Orri fra Thufu i andra led, precis som mitt sto... Inavelsprocenten är strax över 6.
Vad ser ni för problem/fördelar med det??
Någon som har Orri I dubbla led??

Sv: Linjeavel på Orri?

Hingsten som jag har fastnat för har Orri fra Thufu i andra led, precis som mitt sto... Inavelsprocenten är strax över 6.
Vad ser ni för problem/fördelar med det??
Någon som har Orri I dubbla led??

Vi har det hos flera av våra avkommor med vilja, fram tills nu med bara positiva resultat. Lätt lärda hästar med mycket gång och vilja, vällresta med starka ben och hovar. Några med mer grova halsar som de dock använder väll och inte har problem med - självbäriga hästar. Ju det blir ju inga 145 hästar men bra medelstorlek som vi tycker om.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka