Linjeavel på Felicia?

Fenestra

Trådstartare
Vad tror ni om att ha henne 3+3? Vad har hon för starka sidor och vad har hon för svaga sidor? 2 godkända söner av 2 möjliga samt tre svårklass hoppare av 3 möjliga... kan det bli bättre?

Nu ligger detta endast på funderarplanet ( klurade på det förra året) men det hade intressant att få veta vad ni tycker..
+ och -

Sv: Linjeavel på Felicia?

bör väl förtydliga att det ligger/låg på funderar planet så här på morgonen.. Det är ju så vanligt med linjeavel på hingstarna.. borde man inte också kika på möjliheten att linjeavla på de ston som har nedärvt sig bra och presterat mkt bra?

Klart man ska linjeavla på bra ston också :). Mitt welshsto har Elit-stoet Cennen Suite som både mamma och farfarsmor, 1 + 3 alltså.

Hon är bara ett år så det är inte mycket att säga... Hon är dock mkt välbyggd, korrekt och har ett underbart temperament :love:.

Ser inga problem i det - det är ju ett bra sto, och 3+3 är ju ganska modest linjeavel.

*KL*

Superston som Felicia växer inte på träd - jag hade gärna linjeavlat på henne! Hon har ju egna meriter och mycket bra avkommor minst sagt.

3+3 låter väldigt intressant! :)

Mvh Cissi

Då får jag se till att vår dam verkligen går att transportera så jag kan låta betäcka henne mer än en säsong!!
Sen får man hålla tummarna för att hon verkligen kan bli dräktig också:angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 085
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 551
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 328
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 922
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka