Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hade ni vågat linjeavla på Calypso ll? För och nackdelar. Vad jag har förstått ger han rätt mycket temprament till sina avkommor.
Har ett sto med Calypso ll som morfar och jag är inne på att ta en Contender hingst då jag gillar det Contenderblodet.
Jo jag vet att han är rätt maffig men de avkommorna jag har sett e. bl.a Careful och Cartier har varit trevliga i typen och mitt sto är även bra i typen.
Hade inte oroat mig varken för maffig avkomma el temperamentet, kör på. Det finns hur mkt hästar som helst linjeavlade på honom i Tysklan och Europa. Jag har linjeavlat på Contender med mkt lyckat resultat!
Håller med, skulle inte vara rädd för att linjeavla på honom. Har själv ett sto som är linjeavlat på Calypso II (2+4) o hon är kanon o mor till Gk premiehingst i hoppning , avkommorna får dessutom bra gångarter, inte otroligt att det bl a kommer från Calypso II
Hästmänniskan Vi har en islandsimport som vi köpte i Sverige någon månad efter att han importerades. Vi gjorde vanlig gårdsbesiktning med en veterinär...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.