Linfröolja ur eksemsynpunkt

Sv: Linfröolja ur eksemsynpunkt

De har inte svarat än, försöker igen.
 
Sv: Linfröolja ur eksemsynpunkt

Tänkte på frakten oxå.....Bor ju inte i Skåne.
 
Sv: Linfröolja ur eksemsynpunkt

Då har de svarat, och frakten blir ca 135. Cirka 370 kr... Den kallpressade jag köper från B****s kostar 64:50 litern. Frakt+postförskott ca 100:-. Då är Gunnarshög billigast. Mycket.....
 
Sv: Linfröolja ur eksemsynpunkt

VA! kostar det bara 370kr för 10liter inkl. frakt och allt?!

då ska nog jag iaf köpa av dom!
 
Sv: Linfröolja ur eksemsynpunkt

Va för 10 liter? Är det alltså så bra som bör..s kallpressade är? Ska nog skicka efter när mina 2 flaskor blir slut. Och det var linfröolja?
 
Senast ändrad:
Sv: Linfröolja ur eksemsynpunkt

Ja, jag hoppas att det stämmer. Jag ska kolla igen, tydligen hade de olika linfröolja. Frakten går med lastbil, vad heter de nu igen DBS el så...Det vanliga fraktbolaget.

Är det så billigt så är det ju otroligt.
 
Sv: Linfröolja ur eksemsynpunkt

Jodå det stämmer, jag köper direkt på Gunnarshög och betalar 245:- för 10 liter linfröolja och det är med extra e-vitamin som kostar ett par tior mer. Vet att de levererar en del till Jägersro.
Frakten är lite olika, skulle man skicka på Posten kostar 10kg med postförskottsavgift 230:- vilket nog inte är det billigaste alternativet ;-) Men det gör 460:- inkl. frakt och till dörren för de som bor på lantbrevbärar linjer dvs 46:-/litern. Men som sagt det finns billigare fraktsätt.
Det är högsta kvalite på produkterna, de levererar rapsolja m.m. till butiker också.

Rolle på Österlen
Islandshästar på Lösdrift
 
Sv: Linfröolja ur eksemsynpunkt

Oj! Då vet jag att jag kommer att beställa nästa gång mina flaskor är slut.
Tack för tipset!
 
Sv: Linfröolja ur eksemsynpunkt

*lånar knapp*

Kolla upp i era butiker om det inte finns kallpressad rapsolja från Gunnarshögs gård. Har de det kan ni ju be butiken ta hem linfröoljan:idea: .
Så har jag gjort och betalar då 250 kr för 10 liter och jag behöver bara köra någon km för att hämta:) .
 
Sv: Linfröolja ur eksemsynpunkt

Ja, det är ju en tanke förstås. Eller fråga Gunnarshögs gård till vilka i sin egna stad som dom sänder det till. Trodde inte att dom sände det till några affärer utan bara hemifrån eller per postorder.
 
Sv: Linfröolja ur eksemsynpunkt

Det finns två butiker (var av en gårdsbutik) i Kristianstad trakten som har deras raps olja.
Jag frågade i en av de om de kunde ta hem deras "hästprodukter" och det var inga problem:)
 
Sv: Linfröolja ur eksemsynpunkt

tänk på att linfrö leder ut järnet ur kroppen!
 
Sv: Linfröolja ur eksemsynpunkt

vad menar du? hur funkar det då?

hjälper det inte om man tillsätter mer järn, leder det bara ut det igen??? :confused:
 
Sv: Linfröolja ur eksemsynpunkt

95johsv skrev:
Hur mycket är det man ska ge? Ger idag 2msk och det har fungerat fint trots att det inte har gått de 120 dagarna som ska behövas. Dock har jag ökat mängden mat i krubban (lucerna hackat strå). Nu har även mjället och kliandet kommit tillbaka. Blir oljan för utspädd? Det är en valack 153cm och 450kg ca.

Jag har en häst som har mjäll och klåda i mankammen. Jag har dragit ner ordentligt på socker och stärkelseinehållet i hennes kraftfoder. Det har hjälpt henne jättemycket. Hon hade mjäll och klåda över hela kroppen förut, nu har hon bara lite kvar i mankammen, men det börjar oxå försvinna. Jag tror att mjället hos din häst har kommit tillbaka pga att du har ökat på lucern hackad strå, det inehåller mycket melass i det. Prova att byta ut lucern hackad strå mot något annat märke på lucern. Jag tror att Dodson & Horrel har ett lucern som inte inehåller så mycket melass. Bara ett tips.....:)
 
Sv: Linfröolja ur eksemsynpunkt

Och vad har du för bevis att din teori är rätt?? Att ge för mkt kraftfoder är inte bra och lucern hackad strå är ett grovfoder....Inte ngt kraftfoder. Protein behöver alla hästar för att må bra överhuvudtaget.
 

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 117
Foder & Strö Har en nybliven valack på 2,5 år. Kastrerades slutet på oktober och började fter det RASA i vikt. På ca en vecka gick han från fint hull...
Svar
13
· Visningar
1 565
Senast: Smokey
·
Foder & Strö Jag äger en dräktig sak som matvägrar i tid och otid. Hon går in i högdräktighet i slutet på januari/början på februari. När hon inte...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: elle12
·
Islandshäst Jag knåpar och knåpar på Tyttes foderstat. För ett tag sedan tyckte jag att han gått upp i hull och såg lite rundare ut, men så leker...
2
Svar
27
· Visningar
2 551
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp