hejsan.
ja ajdå men då funkar ju inte pellets då vissa gillar ju inte heller när det är så blaskigt utan gillar torrare mat bättre.
thengill har lärt sig att sörpla upp sån pellets och om man har vatten i då gillar han att stå och sörpla bort vattnet så han kommer åt det gotta i botten han har inte fattat att han kan vippa hinkel och låta det rinna ut hihi men tror han inte vill gå till spillo med nåt inte ens vattnet
men har du testat att ge han betfor då det brukar ju de flesta gilla eller kanske vetekli är inte det gott med?
så kanske han äter resten med.
men jag tror inte du ska haka upp dej på hur han ser ut när han är blöt t.o.m thengill ser smal ut/som en blöt hund när han är blöt testa istället när han är torr att känna över revbnene och så håller du koll på det sättet istället.
och känn över hela kroppen så du märker om han börjat fetta på sig/få muskler någonstans.
är det hö du har? har han ätit hösliage innan? hur såg han ut när han stod på unghästlösdrift?
förstår hur det är har med känt så att man kan nojja sig lite väl mkt till slut tycker jag knappt man ser om hästen är tjock eller smal för att man tittar så intensivt. tror det bästa är att fråga andra som inte blivit hemmablinda lixom för det är så lätt att man blir det själv.
jag tycker tex thengill är smal ibland men frågar man nån annan tycker de han är jättetjock så
andra kan ju iaf se ett vidare perspektiv och gämföra med andra hästar såsom vi själva inte kan göra med våra egna lixom.