Linement + BoT

A

Asterix

Hur fungerar det.
Kan man ha linement och sen BoT paddar på eller bör man undvika det?

Sv: Linement + BoT

Jag skulle aldrig ha det... Har bara BoT på rena, torra ben!

Fast jag har faktiskt lindat min häst med BoT efter att han duschat och då blir ju benen alltid lite fuktiga. Visserligen torkar jag dem med handduk, men de blir ju inte 100 % torra. Min häst har aldrig fått några men av det.

Kanske beror på att hästar är individer ;)

Finns säkert många hästar som man kan linda med blöta ben och BoT, jag gjorde det på mitt sto en gång och det blev ngn slags lightblistring... Vilket var mkt oönskat.

Jag har aldrig BoT på om benen är det minsta fuktiga, blöta. Har jag haft benen lindade under ett ridpass och dom blir lite svettiga, så låter jag dom torka helt innan jag sätter på BoT bandagetterna. Fick med ett litet info-häfte när jag köpte dom och där stog det att man absolut inte ska använda BoT på benen, ryggen osv. om hästen är blöt där. det ska vara helt torrt under BoT

Jao, antagligen ;)
Förut hade jag en liten portabel hårblås till benen efter dusch, men den kom bort när vi bytte stall sist och jag har inte kommit mig för att köpa en ny, men jag borde väl göra det.

Hahaha, det hade jag också ett tag! Skitbra faktiskt. Sen gick min som jag hade hemma till mitt eget hår sönder, då tog jag hem den jag hade i stallet för att ha den tills jag köpt ny... Det var väl ett år sen kanske :p:angel:

Jaa helt sjukt bra, även fast de andra i stallet tyckte jag var jättelarvig som satt och blåste hästens ben :angel:
Lite ''Kenny Starfighter'' feeling :D

Smart! Är sådans svindyra eller?
Kan vara bra att sitta och torka hästens ben ordentligt nu när muggtiderna börjar! :angel:

Liniment är ju generellt inte speciellt bra att linda på.

Nej det tror jag inte. Har för mig att jag betalade 300 för min, och det var av bra märke (vilket har jag däremot glömt :p).
Men den måste vara utan sladd iaf, krångligt annars.

Okej det var ju väldigt billigt! Ja den måste vara sladdlös annars blir det väldigt jobbigt eftersom jag måste ha förlängningssladdar mm då!

men alltså, linement torkar ju rätt fort? Iaf på min häst .. kanske tar jag för lite isf :confused:
Men kan de bli fel o så?
Lika bra att jag skiter i det :p

Brukar vara mellan 30 till 40 min. Står oftast på flaskan.
T.ex. kylsprej är det 30 min.

Liknande trådar

Utrustning Mina paddar blir fuktiga ibland när de hänger på boxen under dagen, idag var de rejält blöta! Och i mellanskiktet! Alltså baksidan av av...
Svar
8
· Visningar
731
Senast: AbCdE
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Kropp & Själ Jag har en fobi, som jag levt med mer eller mindre så länge jag kan minnas. Det är något jag är van vid att leva med, och som jag nog...
2
Svar
26
· Visningar
1 995
Senast: warg
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 018
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård