Lillkisse verkar ha bestämt

Kratus

Trådstartare
sig för att bli innekatt efter flytt. :confused:
Stora katten är ute precis som vanligt, bortsett från att han inte längre kan komma in och ut som han vill då vi inte har kattlucka på nya stället.
Vi flyttade sista helgen i augusti och katterna skulle inte få gå ut på en vecka, men den stora rymde redan på tisdagen :eek:. Sen dess så har han fått gå ut, eftersom han helt accepterat att vi bor här nu. (Har haft farmor här som passat katterna.)
Lillkisse fick däremot vänta till helgen och var ute lördagfm, sen låg hon utslagen hela em/kväll av alla nya intryck. Söndag så var hon också ute, men låg mest i klätterställningen som står på farstukvisten. Där har hon också spenderat mkt av sin tid i veckan.
I torsdagsmorse så åkte farmor hem och katterna kunde inte komma in förrän jag kom hem från jobbet vid 17-tiden. Lillkisse kom in vid halv 6 - 6. Den stora inte förrän det började mörkna.
I fredags (igår) så låg lillan under sängen när jag vaknade, sen förflyttade hon sig, med min hjälp, till klätterställningen inne. När jag släppte ut den stora så lät jag dörren stå öppen under tiden jag åt frukost. Lillkisse ville inte gå ut. Hon fick därför vara kvar inne när jag åkte till jobbet, när jag kom hem så hade hon inte flyttat på sig, iaf hade hon inte varit ner och ätit.
Hon hoppade ner och var med mig i vardagsrummet, fick bli lite borstad och så. I natt har hon sovit med mig i sängen.
Idag så har hon varit ut på farstun en eller två gånger, och ut via dörren i köket en gång. Hon höll sig dock runt stugan och kom strax in igen. Nu ligger hon åter igen på klätterställningen inne.

Oj, vad långt det blev, vet inte riktigt vad jag vill med tråden, men någon som kanske har liknande erfarenheter?

Sv: Lillkisse verkar ha bestämt

Jag har väl inte precis varit med om nåt liknande.
Men katter är katter. Dom gör precis som dom vill. Dom går det inte att bestämma över, som med hundar.
Lillkissen verkar att ha bestämt sej för att stanna inne. Stora farliga värld där ute!!
Dom är underbara djur. Var rädd om dina sötnosar!! :love::love:

Katter gör väl som de vill som sagt, men det låter som att hon blivit slö? Eller beter hon sig som hon brukar göra i övrigt?

Jag har väl inte precis varit med om nåt liknande.
Men katter är katter. Dom gör precis som dom vill. Dom går det inte att bestämma över, som med hundar.
Lillkissen verkar att ha bestämt sej för att stanna inne. Stora farliga värld där ute!!
Dom är underbara djur. Var rädd om dina sötnosar!! :love::love:

Jo, dom gör ju det. :D
Det ska jag verkligen vara! :love:

Katter gör väl som de vill som sagt, men det låter som att hon blivit slö? Eller beter hon sig som hon brukar göra i övrigt?

i övrigt är hon precis som vanligt, men hon har faktiskt varit ute sen i helgen. Några timmar på lördagem och några på söndagen. Igår så gick hon ut på morgonen och då fick hon vara ute hela dagen eftersom jag jobbar. Kom inte in förrän vid halv 8 på kvällen sen.
Hon är ute idag med.

Funderar på om hon kanske saknade farmor? :confused:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 261
Senast: Milosari
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
935
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 563
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka