Lilla Vasaritten

M

Manschett

Jag är lite intresserad av att rida lilla Vasaritten.Är det någon som gjort det och kan berätta lite?

Sv: Lilla Vasaritten

Jag har inte ridit den, men Vasaritten var jag med på och den går på samma vägar som den lilla. Det är jätte roligt och bra sandvägar.
Mysiga stigar, upp och nedförsbackar.
Värkligen värt att rida ^^
Det är två klasser Prova På och Clear Round. Ska vara med nåsta år. :D

Hej,

Jätte kul om du vill komma hit och rida Vasaritten. Lilla Vasa går mest på sandvägar och skogsbilvägar. Ritten är inte speciellt kuperad, men riktigt fin :)

/Liza, som antagligen kommer vara funktionär......

Det verkar intressant.Får se om det bli en prova på eller en clear round nästa år är jättesugen att åka dit.

Jag och en kompis ska vara med på en CR på vasaritten har vi tänkt, frågan är bara vad man behöver för att få vara med?
Finnes: Gröna kort och två hästar i hyffsad kondis (tävlingstravare), vår kondis är det väl kanske lite sämre med men det hinns väl med att ordan, fem mil är ju inte såå långt. Rider mycket intervaller och har ofta pulsmätare på, några tips inför distantävling? Det är ju inte samma sak som travlopp precis...

Behöver vi licenser och vaccinationer och nått mer?

Någon här i dalarna som har lust att hjälpa oss lite mer ingående?
Kanske kan vi tom. träffas och rida en långtur ihop nångång innan tävlingen? Skicka ett PM isf. det skulle uppskattas!!:bow:

Har nu hittat lite mer information tack vare en länk till ridsportsförbundets hemsida. Har ni tips på fler nyttiga sidor på nätet?

Hej,

Jätte kul om du vill komma hit och rida Vasaritten. Lilla Vasa går mest på sandvägar och skogsbilvägar. Ritten är inte speciellt kuperad, men riktigt fin :)

/Liza, som antagligen kommer vara funktionär......

Å.. sandvägar å skog :love: det låter ju jättefint! Nu vart jag sugen... skriver in den ritten i planerna också :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Stjärnryttaren Ulrika Holmquist har beskrivit henne som ett superproffs. Tränaren Maria Andersson berättar om ett dominant sto med...
Svar
0
· Visningar
44
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Alina rider inte bara, hon tränar trav med sin ponny Bullen. Idag får vi veta hur det går till om man vill lära sig köra sin häst, och...
Svar
0
· Visningar
176
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
688
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 606

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka