Lilla hamstern nyser... ?=(

Sv: Lilla hamstern nyser... ?=(

Farligt och ffarligt. Kan säga som så här att aldrig någonsin att min hamster får ha plastleksaker som han kan ligga och gotta sig i. INte om dom inte är VÄLL ventilerade!
Orsaken till att min hamster fick lunginflammation var ju pga att rören var för täta. Vilket gjorde att det blev för hög luftfuktighet och spånet han drog in dammade ner röret eftersom det blev så instängt. Låg/hög luftfuktighet kan ge problem med hamsterna luftvägar. :(
Så min personliga erfarenhet är att man aldrig skall ha plastsaker som saknar tillräckligt med ventilation. Kan inte förstå hur såna plaströr kan vara godkända av jordbruksverket.

Sv: Lilla hamstern nyser... ?=(

Nej nysningarna började såklart efter att han fått nya buren. Annars hade jag ju inet skyllt på rören såklart. :smirk:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 235
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa På människa vet man att pollen och gräsallergier kan ge magproblem (IBS symptom) men hur är det på hund? Finns det någon forskning på...
Svar
9
· Visningar
1 170
Senast: russinbulle
·
K
Katthälsa Var hos en bekant igår kväll. De har nyss köpt sig ett hus på landet. Familjen som bodde där innan har vanvårdat både djur, trädgård och...
2
Svar
25
· Visningar
3 464
Senast: Majvi
·
Övr. Hund Ska försöka ge en kort återblick för att ni ska ha lite kött på bena o hjälpa mig med svar... *3 okt- ozzy är pippig och tjuter till...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 748
Senast: seaflower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter