Lika villkor mellan hundarna om man har fler

lakrits

Trådstartare
Ni som har mer än en hund..är villkoren lika för dom?
Jag tänkte på ligga i soffa, säng, utrymmen att vara på m.m?

Min stora kille(unghund) är lärd att inte vara i soffan tex. medans vår lilla tjej på 8 år är van sedan tidigare att få vara där. Hon hoppar gärna upp emellanåt men för att det ska vara lika så kör vi ner henne igen.
Bryr sig hundar om sånt?

Hur gör ni?
 
Sv: Lika villkor mellan hundarna om man har fler

Mina hundar (fem stycken) har lite olika "villkor" om man vill kalla det så. Min äldsta har alltid legat i min säng, så det får hon fortsätta med. Hon ligger i fotänden och är stilla på nätterna så det stör mig inte alls. Mina andra tre golden ligger inte i sängen... då skulle jag ju inte själv få plats:smirk: De har gott om sköna platser att ligga på ändå, en "hundsoffa" och flera hundsängar i mitt sovrum. Den lilla (pyrren) ligger faktiskt i sängen, men hon är så liten så det gör inget. Hon lägger sig bakom min rygg när jag har somnat och det är faktiskt riktigt skönt:smirk:
 
Sv: Lika villkor mellan hundarna om man har fler

Min äldre tik har alltid legat i min säng. Hon är liten och stör inte min sömn. När vi hämtade goldenvalpen så fixade jag en till säng i sovrummet och så sov något av barnen hos henne. När hon blev stor och tog hela platsen i sängen fick hon sova själv där och det fungerar bra. På morgonen kommer hon och hoppar upp med framtassar och halva kroppen i "vår" säng annars ligger hon alltid i sin (eller på golvet).

Jag trodde att det skulle bli problem med avundsjuka men det har det inte blivit!
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 573
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 748
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 240
Senast: tuaphua
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp