Liggunderlag under gruset eller inte?

Comfort

Trådstartare
Alla har olika bud... jag ska ha grus, nån rot, lite stenar.

Det känns bäst att ta det säkra före det osäkra, men kan de fälla ut onyttiga ämnen för fiskarna tror ni?

Sv: Liggunderlag under gruset eller inte?

om fiskarna gräver eller om en sten skulle trilla ner kan det skydda så inte glaset spricker

Hmm okej.. min far har haft akvarier i hela mitt liv.. och hade ca 40 st när vi hade zoo-affären och jag har aldrig hört talas om någon som haft det..

Liggerunderlag? Dvs sånt som vi människor använder? O.o
Njae, frigolit skulle jag vilja råda till :)

Liggunderlag fäller inte ut några ämnen som är farliga för fiskar. Det är många akvarister som anvädner det under gruset. Det gjorde jag när jag hade större ciklidakvarium.

Liknande trådar

Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: skogaliten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 392
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar