Liggande eller stående brädor i boxar?

Sv: Liggande eller stående brädor i boxar?

Några liggande nertill, i ram, så att man lätt kan byta ut dem ifall de blir "murkna", och sedan stående uppepå. Man kan ha bara stående också, men ändträ murknar lättare än när man har dem liggande. Så första två varven har vi liggande brädor o fyller sen på med stående.

Vi har bräderna liggande, eftersom det då är enkelt att byta ut dem om det skulle behövas.

Det blir nog en liknande variant för mig också. Maskinverkstan ska fixa u-balkar, och virke finns det lite här och där på gården av liknande dimension du har.

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 171
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 105
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 354
Senast: Juli0a
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 356
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar