S

Sol_

Beställde häst- och ryttarlicens för en månad sen men dom har inte kommit än. Hur lång tid brukar det ta!? Och vad skriver man på anmälningsblanketten om jag inte hinner få dom i tid?

Sv: Licenser!

Det brukar ta låång tid. Du skriver interim. och visar upp kvitton på att du betalt in om dom vill se det i sekritariatet.

Tänk på att om du betalt via internet måste du faxa in kopior på uppgifterna också!

Aså jag betalade ju inte på posten det kostar ju pengar, så jag har inget kvitto. :crazy

Jag har inte heller skickat in nåt till förbundet. Tänkte på hästlicensen, ska man skicka in nåt till dom?

Ajdå.. har du betalat på posten brukar man ju få med en liten gul lapp, det är kvittot!

Men du behöver inte skicka in ngt till ridsportsförbundet om du betalat på posten, för när du betalade in så fyller man ju i alla uppgifter på inbet. kortet så posten fixar så att alla uppgifter kommer till ridsportsförbundet..

Okej då är det bara att vänta antar jag. Hade ingen licens förra året heller. :smirk:

Tack för svaret!

Om du betalat på internet så printar du ut ditt 'kvitto' på att betalningen är utförd, sedan skickar du det plus det ifyllda inbetalningskortet till förbundet, antingen med vanlig post eller på fax.

Samma sak med hästlicensen. Skicka in bevis på att du betalt tillsammans med det ifyllda inbetalningskortet.

När jag red årets första tävling hade jag inte fått mitt nya licenskort.
Det var ok med klubben i fråga, men de tog mitt licensnr och knappade in det i datorn. Och fick där tydligen fram att jag betalt även i år fast det stod 2004 på licenskortet.

Så i och med det behövs väl egentligen inte ens kvitto som bevis på att man betalt?

När jag betalade min licens kom den efter två veckor. Så här står det på ridsport.se På grund av hög arbetsbelastning kan det ta några veckor från inbetalningen innan licensen kommer hem i brevlådan. Tävlingsavdelningen jobbar på för högtryck och lägger in licenserna så fort de hinner.

Men det kräver ju att arrangörsklubben dels har dator och dels har betalt för att få tillgång till databasen. Många klubbar har inte det.

Jag hade ingen licens förra året (min häst var bara 4 år då). Men jag hade licens 2003, är det samma nummer?

Undrar också hur lång tid det tar. Löste min 11 Mars, men inte fått hem den än.. Jag får nog tävla på kvittot.

Kostar det att få tillgång till databasen?!
Ja förbundet kan då konsten att ta betalat för allt. :smirk:

före plastkortens tid fick man nytt nummer vare år. fr.o.m. det år som de började med plastkort så behåller man det nummer man fick på sitt första plastkort.

När blev det ändrat? Haft licens från 1995 fram till 2003 med olika nummer varje år. Och så skaffar jag nu i år. Förra året var enda året jag inte hade licens.

Minns inte exakt år, men det var på 2000-talet i alla fall, 2001 kanske. Har du fått plastbrickor med olika licensnummer på för olika år så har det blivit något fel.

Okej det var väl förra året eller 2003 då kanske.

Tack för svaren!

Jag betalade in för hästlicens den 3 mars (bet via internet och faxade uppgifterna till förbundet) och har fortfarande inte fått licensen. Mailade till förbundet och kollade nu i veckan. Dom har en stor belastning just nu så det dröjer någon vecka till innan den kommer fick jag till svar. Suck! :mad:

Jag uppgraderade min licens från lokal till senior + löste hästlicens för ca 1 månad sedan, har ej heller fått dom.

Men du, om du ska tävla nu innan du fått licensen så måste du ha kvittos om du kan visa upp på att du betalt. Det kommer dom att kräva.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 439
Senast: morgaine
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: corzette
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 095
Senast: malumbub
·
Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
485
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka