S

SannaQ

ja, ungefär såhär längesen var det jag tävlade sist...:angel:

min unghäst ska starta i sommar/höst på en lokal tävling. visst sjutton är det så att jag inte behöver lösa licens för honom förns han ska starta regionalt? eller är jag helt dammig?

ngn som minns hur lång tid det tar att lösa licens?

o hur sjutton är det jag gör m min gamla licens? jag betalar bara in avgiften igen så gäller samma gamla kort? inte för att JAG hade tänkt starta men man vet ju aldrig... :crazy:

Sv: licens

hästen behöver licens på regional och högre, ej på lokal.

det är lite olika hur lång tid det tar att få licensen, men har man bara betalt och så så tar man med sig kvitto till tävlingsplatsen och så gäller det som licens tills man fått kortet.

och om du vill förnya din licens hämtar du antingen licensunderlag hos din klubb och betalar in eller så betalar du direkt över internet. du behåller ditt gamla nummer.

Sv: licens

Ja, och du behöver ju bara lösa lokallicens till dig själv också. Ångrar du sedan dig och vill starta mer än lokal betalar du bara in mellanskillnaden. Hästen licens varar hela livet så har du tänkt behålla den och rida högra klasser senare så kan du ju betala in den när som helst.

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·
Hundträning Tänkte skapa en ny tråd för dom som tränar bruks då den gamla inte var uppdaterad på så länge. Egentligen så tränar jag inte så mycket...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 263
Senast: Carolininen
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka