L

Lemonii

Vågar man ställa upp i en lokal LC:2 hos hemmaklubben utan licens? (Det handlar alltså om en klass på en tävling, dessutom lär vi ta jumboplatsen eftersom det är hästens första och förmodligen enda tävling och han är inte speciellt mycket dressyrriden)

/Lemonii

Sv: Licens

Jag tror du blir diskad om det kommer fram och klubben kan få en reprimand eftersom det är klubben som ska kolla att du har licens. Du kanske t o m får tävlingsförbud ett tag.

Men det räcker ju med grönt kort och att du betalar medlemsavgiften till klubben och 150 kr i licensavgift.

Men kanske kan man starta utom tävlan, som en Clear Round. Fråga överdomaren på tävlingsdagen.

mvh Jessica

Om det är något annat än en klubbtävling så MÅSTE du ha licens, även om det bara är LC. Om du vågar är upp till dig, men det är ganska vanligt att orutinerade ekipage börjar hemma så att åtminstone miljön inte är ny vid debuten.

Även vid start utom tävlan krävs licens om det är något annat än klubbtävling. Så man kan inte komma undan licensavgiften genom att starta utom tävlan.

Liknande trådar

Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 313
Senast: Masqueradee
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 863
Senast: Oh_really
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar