hjärter_dam
Trådstartare
Jag och min man har beställt en ny (dyr) säng. Blev vid köptillfället lovad leverans i v34, vilket passar oss bra eftersom vi flyttar denna vecka. När jag fortfarande inte hört något om leverans i förra veckan ringde jag upp butiken och det visade sig att vid köptillfället har butiken missat en nolla i mitt telefonnummer och hade inte kunnat nå mig. Enligt säljaren jag pratade med då så var det inga problem, sängen var på väg och dom skulle höra av sig så snart de kunde leverera. När jag fortsatt inte hört något från dom idag så ringer jag upp igen, då säger säljaren att eftersom dom inte lyckats få tag på mig på telefon så har sängen gått tillbaka till centrallagret och kan levereras till mig först v38
När jag påpekar att det är butiken som strulat till det med telefonnumret så menar hon att det är mitt ansvar att säkerställa att det telefonnummer jag uppgett är korrekt (det står på min kvittokopia). Detta har jag inte uppmärsksammat.
Jag behöver sängen absolut senast torsdag den här veckan och menar att de får lösa frakten bäst dom vill, det kan ju knappast ta 4 (!!!) veckor att frakta en säng inom Sverige. Säljaren skulle undersöka möjligheterna och återkomma, men min känsla är att det kan bli tufft att få den i tid.
Vad hade ni gjort? Är det orimligt att kräva att få hit sängen? Såhär i efterhand skulle jag såklart nagelfarit kvittot och upptäckt att telefonnumret saknar en siffra, men allvarligt talat, gör ni det när ni uppgett ert telefonnummer?
Jag behöver sängen absolut senast torsdag den här veckan och menar att de får lösa frakten bäst dom vill, det kan ju knappast ta 4 (!!!) veckor att frakta en säng inom Sverige. Säljaren skulle undersöka möjligheterna och återkomma, men min känsla är att det kan bli tufft att få den i tid.
Vad hade ni gjort? Är det orimligt att kräva att få hit sängen? Såhär i efterhand skulle jag såklart nagelfarit kvittot och upptäckt att telefonnumret saknar en siffra, men allvarligt talat, gör ni det när ni uppgett ert telefonnummer?